Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Τα συστήματα κοινωνικής βαθμολογίας είναι ήδη εδώ


Του Derrick Broze

ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ - ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΝ.

Έως τώρα πολλοί από τους αναγνώστες μας ήδη γνωρίζουν για την εφαρμογή του εθνικού συστήματος κοινωνικής βαθμολογίας της Κινας. Από το 2009, η κινεζική κυβέρνηση άρχισε να δοκιμάζει ένα εθνικό σύστημα υπόληψης που βασίζεται στην οικονομική και κοινωνική υπόληψη ενός πολίτη, ή αλλιώς «κοινωνική βαθμολογία». Αυτό το σκορ κοινωνικής βαθμολογίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανταμείψει ή να τιμωρήσει συγκεκριμένες συμπεριφορές. Η φιλοσοφία είναι ότι το κράτος μπορεί να δώσει ή να αποσπάσει πόντους από το σκορ του συστήματος κοινωνικής βαθμολογίας ώστε να κάνει τους ανθρώπους να συμπεριφέρονται καλά.

Μέχρι τα τέλη του 2019, οι Κινέζοι πολίτες έχαναν βαθμούς από το σκορ τους λόγω ανέντιμης και δόλιας οικονομικής συμπεριφοράς, δυνατής μουσικής, επειδή έτρωγαν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, επειδή δεν διέχιζαν τους δρόμους από τις διαβάσεις, για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, για απουσία από ιατρικά ραντεβού, αδικαιολόγητη απουσία από συνεντεύξεις εργασίας ή κρατήσεις ξενοδοχείων χωρίς ακύρωση, και εσφαλμένο διαχωρισμό των σκουπιδιών τους. Για να αυξήσει το προσωπικό του σκορ κοινωνικής βαθμολογίας, ένας Κινέζος πολίτης μπορεί να δώσει αίμα, να κάνει δωρεά σε εγκεκριμένο φιλανθρωπικό ίδρυμα, να γίνει εθελοντής σε κοινοτικές υπηρεσίες και άλλες δραστηριότητες που έχουν εγκριθεί από την κυβέρνηση. Η κινεζική κυβέρνηση άρχισε να αρνείται σε εκατομμύρια ανθρώπους τη δυνατότητα να αγοράζουν αεροπορικά και σιδηροδρομικά εισιτήρια λόγω των χαμηλών σκορ τους και οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως «αναξιόπιστοι».

Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πιθανώς εξοικειωμένοι με αυτήν την φιλοσοφία λόγω της δημοφιλούς σειράς Black Mirror , η αλήθεια είναι ότι αυτή η πρακτική είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα παρά στη μυθοπλασία. Σύμφωνα με μια νέα έκθεση των εμπειρογνωμόνων κυβερνοασφάλειας του Kaspersky ,το 32 τοις εκατό των ενηλίκων μεταξύ 25 και 34 ετών είχαν προβλήματα με την έγκριση στεγαστικού ή άλλου δανείου λόγω της δραστηριότητάς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η άρνηση δανείων είναι μέρος των «συστημάτων κοινωνικής βαθμολογίας» που χρησιμοποιούνται σε ανησυχητικό βαθμό από την κυβέρνηση και τις επιχειρήσεις για να καθορίσουν την αξιοπιστία των πελατών ή των πολιτών.

«Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, τα συστήματα λαμβάνουν αποφάσεις για εμάς ή και για εμάς, από ενδεχόμενους ταξιδιωτικούς προορισμούς και τα σχετικά έξοδα, έως το εάν επιτρέπεται η πρόσβαση μας στην ίδια την υπηρεσία», αναφέρει η έκθεση.

Το Kaspersky ερεύνησε περισσότερα από 10.000 άτομα από 21 χώρες και διαπίστωσε ότι το 18% των ερωτηθέντων είχαν προβλήματα πρόσβασης σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες λόγω των αξιολογήσεων των δεδομένων τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η έκθεση σημειώνει ότι περισσότερα από 4,5 δισεκατομμύρια άτομα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σε όλο τον κόσμο και 3,8 δισεκατομμύρια έχουν λογαριασμούς στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Αυτοί οι λογαριασμοί παρέχουν στις κυβερνήσεις και τις εταιρείες χιλιάδες πόντους δεδομένων για να βαθμολογούν τους ανθρώπους. Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είχαν ακούσει για την κοινωνική βαθμολογία ή τους κοινωνικούς πόντους. Μόνο το 13% των ερωτηθέντων στην Αυστρία και τη Γερμανία δήλωσαν ότι ήταν εξοικειωμένοι με αυτές τις έννοιες, ενώ το 71% στην Κίνα ήταν εξοικειωμένοι.

Δυστυχώς, η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 67 τοις εκατό των ανθρώπων είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προφίλ τους για να εξασφαλίσουν εκπτώσεις σε online αγορές και 52 τοις εκατό είναι πρόθυμοι αν αυτό σημαίνει παράλειψη των ουρών σε αεροδρόμια και άλλα αξιδιωτικά μέσα. Τέλος, το 51 τοις εκατό των ανθρώπων είπε ότι συμφωνεί η κυβέρνηση να παρακολουθεί τη συμπεριφορά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εάν αυτό σημαίνει ότι διατηρείται η δημόσια ασφάλεια. Η προπαγάνδα μετά την 11η Σεπτεμβρίου φαίνεται να λειτούργησε σε εκπληκτικό βαθμό.

Το Kaspersky προειδοποίησε ότι το κοινό έχει λίγη προστασία όταν πρόκειται για τα δεδομένα τους στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, δηλώνοντας: «δεν υπάρχει κάποιο πλαίσιο το οποίο είναι να δημοσίως γνωστό όσον αφορά άλλα συστήματα που χρησιμοποιούνται από οργανισμούς και κυβερνήσεις για τη συλλογή των δεδομένων μας». Επιπλέον, η έκθεση αναφέρει ότι οι καταναλωτές «μπορεί να ανακαλύψουν ότι είναι αδύνατο να μάθουν ποια είναι η βαθμολογία τους, πώς υπολογίζονται αυτές οι βαθμολογίες και πώς μπορούν να διορθωθούν εάν υπάρχουν ανακρίβειες».

Ο Τσένγκι Λιν, καθηγητής στρατηγικής στη επιχειρησιακή σχολή INSEAD, είπε στο EuroNews ότι πιστεύει, "θα υπάρχει μια ολιστική θεώρηση των συμπεριφορών σας, τόσο οικονομικών όσο και ψηφιακών, ακόμη και φυσικών, ώστε να σας δοθεί μια μοναδική βαθμολογία."

Τα σχόλια του Λιν δείχνουν μια συνεχώς αυξανόμενη συγκέντρωση των δεδομένων και την ώθηση προς ένα ενιαίο σκορ με το οποίο οι κυβερνήσεις θα αξιολογούν τους πολίτες τους. Όταν δε συνδυάζεται με αναγνώριση προσώπου, βιομετρικά στοιχεία στα αεροδρόμια, κάμερες CCTV, drones και αεροπλάνα επιτήρησης να πετούν πάνω από μεγάλες πόλεις , είναι σαφές ότι το Τεχνοκρατικό Κράτος αποκαλύπτεται πλήρως.

Είναι σαφές ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων βρίσκεται εντελώς στο σκοτάδι για αυτά τα προγράμματα και τις επικίνδυνες επιπτώσεις τους. Επομένως, ο στόχος για όσους «γνωρίζουν» πρέπει να είναι η διάδοση αυτής της γνώσης και να προειδοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα ανθρώπους. Πρέπει επίσης να αναλάβουμε προσωπική ευθύνη για τον όγκο των δεδομένων που μοιράζουμε εθελοντικά σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων, εφαρμογές και γενικά στο διαδίκτυο. Η μόνη άμυνα ενάντια στην πλήρη διάβρωση της ιδιωτικής ζωής - και επομένως της ελευθερίας - είναι ένα μορφωμένο κοινό που υπερασπίζεται τα δικαιώματά του.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατάργηση των δεδομένων σας από τους ιστότοπους συλλογής και συγκέντρωσης δεδομένων, δείτε εδώ .

Τα συμπεράσματα της έκθεσης Kaspersky είναι:

«Οι καταναλωτές μπορεί να το βρουν δύσκολο να κάνουν ένα βήμα πίσω και να αφαιρέσουν τα προσωπικά τους στοιχεία από τις διαδικτυακές και από κάποιες πραγματικές υπηρεσίες. Οι οργανισμοί ψηφιοποιούνται γρήγορα και επωφελούνται από την τεχνολογία και τα δεδομένα των καταναλωτών με νέους τρόπους. Κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εξετάζουν μια ευρύτερη εφαρμογή των συστημάτων κρατικής παρακολούθησης με δεδηλωμένο σκοπό αυτόν της διατήρησης της δημόσιας ασφάλειας. Ωστόσο, δεν είναι σαφές πόση πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες και τις ζωές των ανθρώπων θα ζητούσαν οι κυβερνήσεις σε αυτές τις περιπτώσεις. Η ανάγκη συμβιβασμού για να δειχθεί πού βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή μεταξύ της δημόσιας ασφάλειας και του ελέγχου γίνεται πιο κρίσιμη από ποτέ.

Η προστασία της ιδιωτικής ζωής, τόσο διαδικτυακά όσο και εκτός σύνδεσης, είναι ακόμα εφικτή και το Kaspersky συμβουλεύει τους καταναλωτές να λάβουν τα ακόλουθα μέτρα για την προστασία τους:

  • Μην ξεχνάτε να διαγράφετε τον λογαριασμό και το ιστορικό σας όπου είναι δυνατόν όταν σταματάτε να χρησιμοποιείτε μια εφαρμογή ή μια διαδικτυακή υπηρεσία. Επιπλέον, ελέγξτε ποιες συνδεδεμένες υπηρεσίες έχουν πρόσβαση στους προσωπικούς σας λογαριασμούς.

  • Ο κόσμος μας αλλάζει και αυτό σημαίνει ότι κάθε μέρος της ζωής μας θα μπορούσε να μετρηθεί και να βαθμολογηθεί. Να είστε προσεκτικοί όταν κοινοποιείτε τα προσωπικά σας στοιχεία, έτσι ώστε να μην σας απαγορευτεί η πρόσβαση σε μια υπηρεσία λόγω προηγούμενης συμπεριφοράς.

  • Η κοινή χρήση της συμπεριφοράς σας έχει τα οφέλη της, αλλά μόνο με τις σωστές υπηρεσίες. Μια διαδικτυακή δημοσκόπηση μπορεί να σας δώσει έκπτωση στην αγαπημένη σας μάρκα, αλλά αυτό μπορεί να οδηγήσει μια εταιρεία να μάθει περισσότερα από όσα θα θέλατε να γνωρίζει. Να είστε προσεκτικοί με τις διαδικτυακές σας δραστηριότητες.

  • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας ζωής, οπότε σκεφτείτε το δύο φορές πριν μοιραστείτε τα προσωπικά σας στοιχεία στο διαδίκτυο για την περίπτωση που μπορεί να παρερμηνευθούν ή ακόμη και να χρησιμοποιηθούν εναντίον σας.



Σχόλια

  1. .. είμαι αυτός που μοιράζεται τον κόσμο ανώνυμα μαζί σου.6/28/2020

    Τα προσωπικά μας δεδομένα είναι το νέο "πετρέλαιο" που έχει μεγάλη ζήτηση στις ημέρες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου