Οι εβραϊκές κοινότητες δίνουν επιτέλους προσοχή στη φυλή του Δαν (τους έγχρωμους Εβραίους).

(JTA ) - Καθώς οι διαμαρτυρίες για τη φυλετική δικαιοσύνη έπληξαν τις Ηνωμένες Πολιτείες αυτό το καλοκαίρι, πολλές αμερικανικές εβραϊκές οργανώσεις συμμετείχαν.

Έκαναν δηλώσεις και δεσμεύθηκαν για δράση. Πραγματοποίησαν διαδικτυακές εκδηλώσεις αναβαθμίζοντας τις φωνές των Μαύρων Εβραίων και άλλων έγχρωμων Εβραίων . Και συμφώνησαν οι έγχρωμοι Εβραίοι να μοιραστούν τις ιστορίες τους και να τους συμβουλεύουν για το πώς να δημιουργήσουν πιο περιεκτικά και δίκαια περιβάλλοντα.

Ένας μεγάλος οργανισμός που πέρασε την άνοιξη καθοδηγώντας τον εβραϊκό κόσμο εν μέσω της οικονομικής κρίσης που προκλήθηκε από την πανδημία, παράλληλα με αυτό το έργο, δημιούργησε έναν νέο ρόλο επικεντρωμένο στη φυλετική δικαιοσύνη - και το στελέχωσε με έναν ραβίνο που είναι έγχρωμος Εβραίος .

Η έκρηξη του ενδιαφέροντος και της εμπλοκής του εβραϊκού κόσμου στη φυλετική δικαιοσύνη, δεν ήταν απλώς περιστασιακή. Αντικατόπτρισε δεκαετίες οργάνωσης και υπεράσπισης των έγχρωμων Εβραίων, οι οποίοι ξαφνικά είδαν τον κόσμο να προσανατολίζεται προς το έργο που είχαν από καιρό ξεκινήσει, ως μια επέκταση της αλλαγής που ξεκίνησε με την άνοδο του κινήματος των Black Lives Matter πριν από αρκετά χρόνια.

«Πιστεύω ότι η εβραϊκή θεσμική κοινότητα βρέθηκε στη θέση να χρειαστεί να καλύψει τη διαφορά, και ως αποτέλεσμα το βλέμμα στράφηκε προς τους έγχρωμους Εβραίους .« Πώς μπορείτε να μας βοηθήσετε αυτήν τη στιγμή; » είπε η Yavilah McCoy, η οποία άρχισε να συγκαλεί τους έγχρωμους Εβραίους το 1997 και τώρα διαχειρίζεται τη Dimensions, μια συμβουλευτική εταιρεία που επικεντρώνεται στη φυλετική ισότητα και τον προγραμματισμό για τους έγχρωμους Εβραίους .

«Αυτό δεν σημαίνει ότι τα προηγούμενα 10 με 12 χρόνια οι έγχρωμοι Εβραίοι δεν εργαζόταν ήδη για να εξυπηρετούν άμεσα τον εαυτό τους. Απλώς αυτή η δουλειά δεν ήταν ψηλά στον κατάλογο προτεραιοτήτων της τότε θεωρούμενης οργάνωσης της θεσμικής εβραϊκής κοινότητας. "

Είκοσι χρόνια αφότου η McCoy διοργάνωσε ένα συνέδριο για τους έγχρωμους Εβραίους - πολλοί από τους οποίους έκλαψαν, είπε, βλέποντας άλλους που τους έμοιαζαν εξωτερικά να γιορτάζουν το Shabbat - αυτό το κίνημα έχει σημειώσει τεράστια ανάπτυξη. Επί του παρόντος μια πρωτοβουλία εκμάθησης της Torah, μια εταιρεία μέσων μαζικής ενημέρωσης και πολλοί άλλοι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί υπάρχουν από, και για τους έγχρωμους Εβραίους , και πρωτοβουλίες από νέους έγχρωμους Εβραίους λαμβάνουν υποστήριξη από τα μεγαλύτερα εβραϊκά ιδρύματα της χώρας.

Δείτε πώς ξεκίνησε και εξελίχθηκε αυτή η οργάνωση με την πάροδο του χρόνου, πως δημιούργησαν ρεύμα και πως εξελίχθηκαν ορισμένες από αυτές τις οργανώσεις - και τις περιοχές όπου οι ακτιβιστές λένε ότι η εβραϊκή κοινότητα έχει μείνει πολύ πίσω.

«Δεν υπήρχαν πραγματικά πόροι»

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 δημιουργήθηκε το πρώτο κύμα οργανώσεων που απευθύνονταν σε πολυφυλετικούς Εβραίους.

Μερικές ανταποκρίθηκαν με μια αύξηση των διαφυλετικών υιοθεσιών και ιδρύθηκαν από λευκούς Εβραίους γονείς που πάλευαν επειδή υιοθέτησαν μη λευκά παιδιά. Εκείνη την εποχή υπήρχαν λίγοι πόροι για την ποικιλομορφία στην εβραϊκή κοινότητα, και ορισμένοι γονείς διαπίστωσαν ότι τα παιδιά τους αντιμετώπιζαν την άγνοια από τα μέλη της κοινότητας και ήταν σχεδόν πάντα τα μόνα μη λευκά παιδιά σε εβραϊκές εγκαταστάσεις.

Το Εβραϊκό Πολυφυλετικό Δίκτυο ιδρύθηκε το 1997 από μια ομάδα γονέων στην Ανατολική Ακτή που αντιμετώπιζαν δυσκολίες με αυτά τα θέματα, δήλωσε ο Τσάβα Σέρβινγκτον, ο πρώην πρόεδρος του γρούπ και σημερινό μέλος του διοικητικού συμβουλίου.

«Έψαχναν να δημιουργήσουν υποστηρικτικούς χώρους για τα παιδιά τους, να δημιουργήσουν μέρη όπου τα παιδιά τους θα μπορούσαν να αισθάνονται πραγματικά ότι η ταυτότητα τους υποστηρίζεται», είπε ο Shervington. «Όπου τα παιδιά τους θα μπορούσαν να είναι κάτι περισσότερο από το μόνο ή ένα από τα πολύ λίγα έγρωμα παιδιά στην κοινότητά τους, όπου θα μπορούσαν να αναδείξουν και να καταστρώσουν στρατηγική με άλλες οικογένειες σχετικά με τον τρόπο στήριξης των παιδιών τους και πώς θα μπορούσαν να κάνουν τις κοινότητές τους περισσότερο ανοιχτές και υποστηρικτικές. "

Στο Σαν Φρανσίσκο, ο Gary και η Diane Tobin ενδιαφέρθηκαν για την ποικιλομορφία της εβραϊκής κοινότητας, όταν υιοθέτησαν ενα μαύρο αγόρι. Το 1999, ξεκίνησαν μια μελέτη που αποσκοπούσε στην κατανόηση της φυλετικής και εθνοτικής ποικιλομορφίας της κοινότητας και το επόμενο έτος ίδρυσαν το Be'chol Lashon, έναν εκπαιδευτικό οργανισμό σχετικά με την ποικιλομορφία της κοινότητας και ο οποίος έχει προγράμματα για τους έγχρωμους Εβραίους και τις οικογένειές τους, συμπεριλαμβανομένης μιας καλοκαιρινής κατασκήνωσης για παιδιά.

«Στην πραγματικότητα δεν υπήρχαν πόροι, πράγμα που ουσιαστικά ήταν ο λόγος για τον οποίο κάναμε τη μελέτη που κάναμε», είπε η Diane Tobin.(Ο Gary Tobin πέθανε το 2009.)

Και τα δύο γκρουπς συνένωσαν πολυφυλετικές εβραϊκές οικογένειες και προσπάθησαν να εκπαιδεύσουν για την ποικιλομορφία στην ευρύτερη εβραϊκή κοινότητα.

Άλλοι οργανισμοί ήταν υπό την ηγεσία των Μαύρων Εβραίων - συμπεριλαμβανομένων εκείνων των οποίων οι οικογένειες ασκούσαν τον Ιουδαϊσμό για γενιές, παιδιά διαφυλετικών γάμων και προσύλητων. Ορισμένες οργανώσεις περιελάμβαναν Αιθίοπες Εβραίους και Εβραίους της Μέσης Ανατολής που χαρακτηρίζονται ως έγχρωμοι.

Το 1997, η Yavilah McCoy άρχισε να οργανώνει μια λίστα email που ήταν η απαρχή της Ayecha, μιας ομάδας εκπαίδευσης και υπεράσπισης των έγχρωμων Εβραίων που ιδρύθηκε επίσημα τέσσερα χρόνια αργότερα. Το 2000, οργάνωσε το πρώτο συνέδριο της ομάδας, όπου περίπου 100 έγρωμοι Εβραίοι συγκεντρώθηκαν στο Έντισον του Νιου Τζέρσεϋ. Πολλοί συμμετέχοντες δεν είχαν βρεθεί ποτέ σε έναν εβραϊκό χώρο με άλλους έγχρωμους Εβραίους.

Η McCoy ανακάλεσε την εμπειρία ως «συναισθηματικά, απλώς εντυπωσιακή».

«Πολλοί άνθρωποι είπαν ότι έκλαψαν όταν κατέβηκαν εκείνη την Παρασκευή το βράδυ και είδαν όλα αυτά τα πρόσωπα στο δωμάτιο» είπε.


Μια άλλη ομάδα που συνέδεε τους Μαύρους Εβραίους ήταν η Συμμαχία των Μαύρων Εβραίων, η οποία ιδρύθηκε το 1996 από τον Ρόμπιν Ουάσινγκτον, έναν Μαύρο Εβραίο συγγραφέα, τη Μισέλ Στάιν-Έβερς, μια Μαύρη Εβραία ακτιβίστρια και τον Κάπαρς Φάνι, έναν ραββίνο που ηγείται μιας συναγωγής Μαύρων Ισραηλιτών. Αν και ο Funnye ήταν πρόθυμος να γεφυρώσει τους δεσμούς με την επικρατούσα εβραϊκή κοινότητα και να υποστεί ένα συντηρητικό προσυλητισμό, οι περισσότεροι που συνδέονται με τους Μαύρους ή Εβραίους Ισραηλίτες - ένα κίνημα Αφροαμερικανών που πιστεύουν ότι έχουν εβραϊκές ρίζες - δεν έχουν μεταστραφεί και έτσι δεν αναγνωρίζονται ως εβραϊοι από τις επίσημες συναγωγές.

Για πολλούς έγχρωμους Εβραίους , το να είναι μέλος αυτής της ομάδας ήταν η πρώτη φορά που έρχονταν σε επαφή με άλλους σαν αυτούς. Με την εμφάνιση του διαδικτύου, πολλοί μπόρεσαν να έρθουν σε επαφή παρά το γεγονός ότι βρίσκονταν σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, δήλωσε ο Μπρους Χέινς, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Ντέιβις της Καλιφόρνια, ο οποίος έχει κάνει έρευνα για τους Μαύρους Εβραίους.

«Άρχισαν να μιλούν για το πώς ένιωθαν στην εβραϊκή κοινότητα», είπε, «και θέματα αποξένωσης και φυλετικής περιθωριοποίησης ήταν πρωταρχικά».

Ο Χέινς είπε ότι η δεκαετία του 1990 αποδείχθηκε γόνιμη εποχή για τέτοιες ομάδες για διάφορους λόγους.

Οι πρόσφατοι αεροπορικοί επαναπατρισμοί των Εβραίων της Αιθιοπίας προς το Ισραήλ και η μεγαλύτερη αναγνώριση των Σεφαρδιτών Εβραίων στην Αμερική, βοήθησαν στην διεύρυνση της κατανόησης για πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν οι Εβραίοι. Επιπλέον, η ανάπτυξη του «πολυφυλετικού κινήματος», ένα κίνημα στην ευρύτερη αμερικανική κοινωνία των πολυφυλετικών οικογενειών που ήθελαν να προσθέσουν την επιλογή «πολυφυλετική» στην απογραφή των ΗΠΑ, βοήθησαν στην επέκταση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την ρευστότητα και τις αποχρώσεις της φυλετικής ταυτότητας.

«Υπήρχαν πολλά κοινωνικά δημογραφικά πράγματα που συνέβησαν ταυτόχρονα και που κάνουν ξαφνικά τους ανθρώπους που κάποτε ήταν αόρατοι, ορατούς», δήλωσε ο Haynes.

Μερικές ομάδες ρίχνουν ένα ακόμη μεγαλύτερο δίχτυ.

Και όμως, ενώ υπήρχε μια αυξανόμενη συνειδητοποίηση της ποικιλομορφίας της εβραϊκής κοινότητας, πολλοί έγχρωμοι Εβραίοι δεν ένιωθαν ευπρόσδεκτοι στις κοινότητές τους.

Για την McCoy, την ιδρύτρια της Ayecha, ήταν σημαντικό να δημιουργηθεί ένας χώρος για τους έγχρωμους Εβραίους, επειδή ένιωθε ότι στην ευρύτερη κοινότητα, η εβραϊκότητα συχνά εξομοιωνόταν με τη λευκότητα. Είπε ότι η εργασία της για την οργάνωση των έγχρωμων Εβραίων δεν ήταν πάντοτε ευπρόσδεκτη από τους λευκούς Εβραίους και ήταν δύσκολο να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από εβραϊκές φιλανθρωπίες για το έργο της Ayecha.

«Όταν χρησιμοποιούσαμε τον όρο “έγχρωμοι Εβραίοι” στην Ayecha, συχνά κατηγορούμασταν ότι ήμασταν ανατρεπτικοί ότι και απομακρυνόμασταν από την ευρύτερη εβραϊκή κοινότητα», είπε.

Οι έγχρωμοι Εβραίοι παίρνουν το πηδάλιο

Περίπου μια δεκαετία μετά την ίδρυσή του, τα μέλη του Εβραϊκού Πολυφυλετικού Δικτύου άρχισαν να αναρωτιούνται γιατί ηγούνται της οργάνωσης σε μεγάλο βαθμό, λευκοί Εβραίοι.

«Ο οργανισμός συνειδητοποίησε δυνατά ότι εαν έχει να κάνει με τη βελτίωση των ζωών των έγχρωμων Εβραίων , να τους κάνει να νιώθουν πραγματικά ότι συμπεριλαμβάνονται και καλωσορίζονται και για να διασφαλίζεται ότι οι ενήλικες έγχρωμοι Εβραίοι αισθάνονται σαν στο σπίτι τους σε αυτόν τον οργανισμό, όπως τα παιδιά μας, πρέπει πραγματικά να βρίσκονται σε ηγετικές θέσεις », δήλωσε ο Σέρβινγκτον, ο πρώην πρόεδρος. «Πρέπει πραγματικά να καθοδηγήσουν αυτήν τη συζήτηση, πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε αυτήν τη συζήτηση, και αυτό θα απαιτήσει να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας μας, και μερικοί άνθρωποι απομακρύνθηκαν από ηγετικές θέσεις, πράγμα που επέτρεψε στην ηγεσία των έγχρωμων Εβραίων να ανυψωθεί. "

Από τότε που έγινε αυτή η αλλαγή στα τέλη της δεκαετίας του 2000, το γκρουπ διευθύνεται κυρίως από έγχρωμους Εβραίους όπως ο Σέρβινγκτον, ο οποίος είναι Μαύρος.

Ο οργανισμός “Εβραίοι για τη Φυλετική και Οικονομική Δικαιοσύνη”, ή JFREJ, πέρασε από παρόμοια μετάβαση μισή δεκαετία αργότερα. Ο οργανισμός που ιδρύθηκε το 1990, για μακρύ μέρος της ιστορίας του αποτελούνταν σε μεγάλο βαθμό από προοδευτικούς λευκούς Εβραίους που έχτισαν συνασπισμούς με μη εβραϊκές έγχρωμες κοινότητες για φυλετικά θέματα και θέματα φτώχειας. Όμως, οι έγχρωμοι Εβραίοι έλειπαν σε μεγάλο βαθμό από τις συνομιλίες.

Ο Λέων Φέργκιουσον ξεκίνησε να το αλλάξει αυτό, όταν εντάχθηκε στον οργανισμό με έδρα τη Νέα Υόρκη, το 2014.

«Ήταν ξεκάθαρο ότι υπήρχε κάτι που έλειπε σε αυτό το μοντέλο, το οποίο φυσικά είναι ότι υπήρχε μια ολόκληρη κοινότητα έγχρωμων Εβραίων που δεν ήταν μέρος αυτής της κοινότητας», είπε.

Έτσι ο Φέργκιουσον, που είναι Μαύρος Εβραίος, άρχισε να εργάζεται για μεγαλύτερη ποικιλομορφία. Έξι χρόνια αργότερα, το JFREJ έχει πολύ πιο ποικιλόμορφα μέλη και το προσωπικό των εννέα ατόμων περιλαμβάνει τρεις έγχρωμους Εβραίους.

«Η οργάνωση είναι ακόμη συντριπτικά λευκή… αλλά έχουμε ένα ακμάζον συνέδριο εδώ και χρόνια και αυτό το συνέδριο έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο πώς σκέφτεται ο οργανισμός για τη δική του κοινότητα και τη δική του βάση», δήλωσε ο Φέργκιουσον.

Το ότι έχουμε μια ποικιλία μελών, άλλαξε επίσης τις συζητήσεις μας με τις έγχρωμες κοινότητες .

«Για πρώτη φορά έχουμε Μαύρους και καφέ ανθρώπους που είναι Εβραίοι, να δημιουργούν σχέσεις με άλλους Μαύρους και καφέ μη Εβραίους διοργανωτές γύρω από θέματα όπου όλοι έχουμε κοινά συμφέροντα», είπε.

Ένα σημείο καμπής στο μεταρρυθμιστικό κίνημα

Αν και ορισμένες μεμονωμένες οργανώσεις, όπως η JFREJ, δημιουργούσαν ποικιλομορφία, δεν υπήρχαν έγχρωμοι Εβραίοι σε ηγετικούς ρόλους στη συντριπτική πλειοψηφία των εβραϊκών θεσμών - όπως συναγωγές, ομοσπονδίες και ιδρύματα. Κανένας ομολογιακός οργανισμός δεν είχε έναν μη λευκό Εβραίο σε ηγετική θέση.

Αυτό άλλαξε το 2015 όταν η Ένωση Μεταρρύθμισης του Ιουδαϊσμού ανακοίνωσε ότι διορίζει την Έιπριλ Μπάσκιν , μια μαύρη εβραϊα γυναίκα, στη θέση του αντιπροέδρου της τολμηρής φιλοξενίας. Η δουλειά της Baskin ήταν να προσελκύσει Εβραίους που είχαν περιθωριοποιηθεί στην εβραϊκή κοινότητα - συμπεριλαμβανομένων των έγχρωμων ανθρώπων , των ΛΟΑΤΚΙ , των διαθρησκειακών οικογενειών και των ατόμων με αναπηρία.

«Αυτό ήταν ένα τόσο ορατό σήμα στην εβραϊκή κοινότητα που ήταν δύσκολο να αγνοηθεί», δήλωσε ο Haynes, ο μελετητής των Μαύρων Εβραίων. «Φαντάζομαι ότι οι άνθρωποι αισθάνθηκαν :« Ω, με βλέπεις. Επιτέλους βλέπεις ότι είμαι εδώ. "

Η Baskin θυμάται ότι «σχεδόν έκλαιγε» όταν προσεγγίστηκε για τη θέση αυτή και διάβασε την περιγραφή της εργασίας, η οποία περιλάμβανε ένα απόσπασμα από μια ομιλία του προέδρου του URJ, του ραββίνου Rick Jacobs, σχετικά με τη συμπερίληψη των πολυφυλετικών Εβραίων στην κοινότητα.

Είπε «ως κάποια που μελετούσε στενά αυτό το έργο, ήταν ένα ορόσημο, μια τεράστια στιγμή, ένα ορόσημο για την εβραϊκή κοινότητα».

Η Μπάσκιν ανακαλεί τη συμμετοχή της σε μια οργάνωση, στην οποία πολλοί άνθρωποι δεν γνώριζαν Εβραίους που δεν ήταν λευκοί.

«Όταν μπήκα, η ύπαρξη μου ήταν σοκαριστική για πολλούς ανθρώπους », είπε.

Η Baskin εμφανιζόταν συχνά με τον Jacobs και το κίνημα μιλούσε συχνά για τον ρόλο της. Η φήμη της στην κοινότητα μεγάλωσε τόσο γρήγορα που αναγνωριζόταν στο μετρό και μια φορά στις διακοπές της στο Martha's Vineyard.

Γρήγορα δημιούργησε αντίκτυπο. Η Μπάσκιν συχνά έγραφε και μιλούσε για τις εμπειρίες και την ανάγκη ένταξης των έγχρωμων Εβραίων και παρακολουθούσε αντι-ρατσιστικές συγκεντρώσεις. Δημιούργησε την Υποτροφία JewV'Nation, μια ηγετική υποτροφία που συμπεριέλαβε μια πικοιλόμορφη ομάδα κυρίως Εβραίων μιλένιαλς. Ο δεύτερος κύκλος της υποτροφίας αποτελούνταν εξ ολοκλήρου από έγχρωμους Εβραίους .

Το URJ από το οποίο αποχώρησε πέρυσι ήταν πολύ διαφορετικό από αυτό που είχε πρωτοσυμμετάσχει τέσσερα χρόνια νωρίτερα, είπε η Baskin.

«Όταν έφυγα, οι άνθρωποι αντιμετώπιζαν βασικές ερωτήσεις ένταξης, πραγματικά άρχισαν να λαμβάνουν υπόψη τους σημαντικές πρωτοβουλίες ένταξης. Έτσι, αυτό μας οδήγησε από το «Εντάξει είναι ένα σοκ» στο «Αυτό είναι μια πραγματικότητα» - και όχι για ολόκληρο το μεταρρυθμιστικό κίνημα, επειδή είναι τεράστιο - αλλά ήταν σίγουρα αληθινό μεταξύ πολλών από τους τοπικούς και εθνικούς ηγέτες του », είπε .

Η εκπροσώπηση συνεχίζει να καθυστερεί

Ενώ ο διορισμός της Baskin βοήθησε την πρόοδο, οι έγχρωμοι Εβραίοι εξακολουθούσαν να είναι πολύ λίγοι μεταξύ των εβραϊκών οργανώσεων.

Η συντριπτική πλειοψηφία των συναγωγών, των ραββινικών σωμάτων, των ομοσπονδιών και των ιδρυμάτων εξακολουθεί να στελεχώνεται μόνο από λευκούς. Όταν συμπεριλαμβάνεται κάποιος έγχρωμος Εβραίος , συχνά είναι το μόνο μη λευκό άτομο στον οργανισμό.

Το 2018, η SooJi Min-Maranda έγινε η πρώτη έγχρωμη Εβραία που ηγήθηκε ενός ομολογιακού σωματείου όταν διορίστηκε ως διευθύντρια της ALEPH: The Alliance for Jewish Renewal, ενός εβραϊκού κινήματος ανανέωσης.

«Υπάρχουν μικρές πρόοδοι, μικρές αλλαγές που αρχίζουν να συμβαίνουν όσον αφορά τους έγχρωμους Εβραίους σε ηγετικές θέσεις, αλλά η κλίμακα όσον αφορά το εύρος και το βάθος της ηγεσίας δεν βρίσκεται εκεί που πρέπει να είναι», δήλωσε η Min-Maranda.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι έγχρωμοι Εβραίοι υποστηρίζουν την ένταξη, κυρίως σε λευκούς οργανισμούς.

Ο Gamal Palmer είναι ο μόνος Μαύρος Εβραίος στο προσωπικό των 170 ατόμων της Εβραϊκής Ομοσπονδίας του Λος Άντζελες. Αν και το χαρτοφυλάκιό του έχει να κάνει με την ανάπτυξη ηγετικών στελεχών, αποφάσισε πριν από 2 1/2 χρόνια να αναλάβει το έργο της προσέλκυσης έγχρωμων Εβραίων , που δεν ήταν περιοχή εστίασης.

Το έργο ήταν «πολύ δύσκολο», είπε, τόσο για την εξεύρεση στρατηγικής για την εμπλοκή των έγχρωμων Εβραίων όσο και για την επίτευξη αλλαγής στην εβραϊκή κοινότητα.

«Εμείς ως οργανισμός υπερηφανευόμαστε για το ότι προσπαθούμε να συμπεριλαμβάνουμε όλους με διαφορετικούς τρόπους, αλλά απλά δεν είχαμε δώσει προτεραιότητα ακόμη στους έγχρωμους Εβραίους , οπότε επειδή έχω εργαστεί εκεί ήταν ένα πολύ δύσκολο να εξισορροπήσω αυτά που παίρνω προσωπικά και πώς να λειτουργώ ως επαγγελματίας », είπε. "Και επίσης έχω περάσει από μια μεγάλη διαδικασία εκμάθησης πώς να δημιουργώ συμμάχους μέσα στον οργανισμό."

Η McCoy, ιδρύτρια της Ayecha που τώρα διαχειρίζεται τη Dimensions, είναι απογοητευμένη από την έλλειψη εβραϊκών οργανώσεων που διευθύνονται από μαύρες γυναίκες σαν την ίδια.

«Ως μια από τις μοναδικές μαύρες γυναίκες διευθύνουσες συμβούλους σε ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό που παρέχει άμεση εξυπηρέτηση για τους έγχρωμους Εβραίους στην κοινότητά μας», είπε, «Θα ήθελα να δω τις Μαύρες ζωές να έχουν μεγαλύτερη σημασία αυτή τη στιγμή, με την εμβάθυνση των επενδύσεων πάνω στην ηγεσία των Μαύρων Εβραίων γυναικών και των σκοπών που αυτές διευθύνουν. "

Η Ilana Kaufman πέρασε έξι χρόνια δουλεύοντας σε εβραϊκά ιδρύματα στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο, συμπεριλαμβανομένης της τοπικής ομοσπονδίας και του Συμβουλίου Εβραϊκών Κοινοτήτων. Και στις δύο οργανώσεις, ήταν η μόνη έγχρωμη Εβραϊα. Η Kaufman είπε ότι αντιμετώπιζε εχθρότητα όταν εξέφραζε την υποστήριξή της για το κίνημα Black Lives Matter - και της είχε προταθεί να μην φέρει μια μικρή πινακίδα Black Lives Matter μέσα στο κτίριο της ομοσπονδίας και την αγνοούσαν συνεχώς όταν μιλούσε για τη σημασία τόσο της πρόσληψης όσο και της προσέλκυσης έγχρωμων Εβραίων .

«Όταν μιλούσα για τους έγχρωμους Εβραίους, παρά το γεγονός ότι στεκόμουν εκεί ως έγχρωμη Εβραία, συνεχώς με ρωτούσαν πόσοι πια έγχρωμοι Εβραίοι υπάρχουν και γιατί το έκανα τόσο μεγάλο θέμα», είπε .

Το 2018, η Kaufman εγκατέλειψε το Συμβούλιο Εβραϊκών Κοινοτικών Σχέσεων και ίδρυσε μια οργάνωση όπου οι έγρωμοι Εβραίοι ήταν το επίκεντρο. Οι Εβραίοι του Color Field Building Initiative εξασφάλισαν χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Χάρι και Ζανέτ Γουέινμπεργκ για μια μελέτη που στόχευε να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τον αριθμό των έγχρωμων Εβραίων που ζούσαν στις ΗΠΑ - μια ερώτηση που όπως είπε η Kaufman αντιμετώπιζε συχνά όταν μιλούσε για τη σημασία της συμπερίληψης των έγχρωμων Εβραίων.

Η μελέτη της που δημοσιεύθηκε το 2019, διαπίστωσε ότι οι προηγούμενες μελέτες είχαν υποτιμήσει τον αριθμό των μη λευκών Εβραίων με διάφορους τρόπους. Σε αυτούς περιλαμβάνονταν ασυνέπειες στον τρόπο με τον οποίο οι προηγούμενοι ερευνητές ρώτησαν σχετικά με το φυλετικό υπόβαθρο - ή δεν ρώτησαν καθόλου - και τη χρήση μεθόδων δειγματοληψίας όπου επιλέχθηκαν ερωτηθέντες με στερεοτυπικά εβραϊκά επώνυμα ή βασίστηκαν στις λίστες της κοινότητας, όπου η μη λευκοί Εβραίοι δεν εκπροσωπούνται επαρκώς, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Χρησιμοποιώντας τρεις από τις πιο ολοκληρωμένες έρευνες που είχαν ερωτήματα για τη φυλή και την εθνικότητα, οι ερευνητές δήλωσαν ότι εκτιμούν περίπου ότι το 12-15% των Αμερικανών Εβραίων είναι έγχρωμοι.

Προηγούμενες μελέτες, όπως η έρευνα του 2013 Pew για τους Αμερικανούς Εβραίους , οι εκτιμήσεις του 2019 από το Αμερικανικό Εβραϊκό Πρόγραμμα Πληθυσμού του Πανεπιστημίου Brandeis και οι μελέτες των τοπικών κοινοτήτων, βρήκαν ένα ποσοστό από 6 έως 14% έγχρωμων Εβραίων .

«Έχοντας μια αναφορά που έχει γίνει προσεκτικά και που εξετάζει και τα δύο δεδομένα, αλλά επίσης βοηθά το επόμενο σύνολο αναφορών να είναι πιο περιεκτικό, νομίζω ότι έχει κάνει τα σωστά είδη οργανώσεων να διασφαλίσουν ότι υπάρχει μια προσεκτική κατανόηση της φυλετικής ποικιλομορφίας στην κοινότητα », είπε η Kaufman.

Μια από τους υποστηρικτές της χρηματοδότησης της μελέτης της Kaufman από το Ίδρυμα Weinberg, ήταν η Paula Pretlow, η πρώτη Μαύρη Εβραία που υπηρέτησε στο διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος. Η επιχορήγηση ήταν η πρώτη εγχώρια για το ίδρυμα ενός οργανισμού υπό την ηγεσία ενός έγρωμου Εβραίου που επικεντρώθηκε σε αυτόν τον πληθυσμό.

«Νομίζω ότι αν δεν έχετε ένα ποικιλόμορφο διοικητικό συμβούλιο, αν δεν έχετε ένα ποικιλόμορφο σύνολο ανθρώπων που συνομιλούν γύρω από ένα τραπέζι, θα χάσετε κάτι εξ ορισμού», είπε η Pretlow.

Πέρυσι, μετά τη διοργάνωση παρουσίασης από την Field Building Initiative της Kaufman σχετικά με τη μελέτη της, η Ομοσπονδία UJA της Νέας Υόρκης ξεκίνησε μια ομάδα εργασίας που αποτελείται από μια χούφτα έγχρωμων εβραίων με έδρα τη Νέα Υόρκη, όπου εργάζονται για να κάνουν την εβραϊκή κοινότητα πιο περιεκτική. Η ομοσπονδία έχει επιταχύνει την παροχή χρηματοδότησης τα τελευταία χρόνια σε μια σειρά πρωτοβουλιών που σχετίζονται με τους έγχρωμους Εβραίους και την ένταξή τους στην εβραϊκή κοινότητα, συμπεριλαμβανομένης της δωρεάς 150.000 δολαρίων στο Εβραϊκό Πολυφυλετικό Δίκτυο και 48.600 $ στο Ammud: Ακαδημία της Τορά των Έγχρωμων Εβραίων. Ο οργανισμός χορήγησε επίσης χρηματοδότηση σχεδόν 1 εκατομμυρίου δολαρίων στο Be'chol Lashon από το 2011.

«Είναι μια στρατηγική προτεραιότητα για την Ομοσπονδία UJA», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της, Hindy Poupko. «Η προτεραιότητα είναι διττή - το ένα είναι να διασφαλίσουμε ότι οι έγχρωμοι Εβραίοι εκπροσωπούνται πλήρως στα θεσμικά μας όργανα και ευρύτερα στην κοινότητά μας, και επίσης να επιτρέψουμε και να ενθαρρύνουμε την εβραϊκή κοινότητα να συμμετάσχει στην προώθηση της ευρύτερης ατζέντας για τη φυλετική δικαιοσύνη».

Το Black Lives Matter μπαίνει στην εβραϊκή κοινότητα


Το κίνημα των Black Lives Matter, το οποίο ιδρύθηκε το 2013, αλλά έγινε πιο γνωστό το 2016 - και πιο πρόσφατα τον περασμένο μήνα με το θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ - πυροδότησε συνομιλίες σχετικά με τον ρατσισμό σε όλο το πολιτικό φάσμα της αμερικανικής κοινωνίας.

Πολλές εβραϊκές κοινότητες ήταν αρχικά διστακτικές να συμμετάσχουν στο κίνημα, κυρίως επειδή οι οργανωτές του, κατηγόρησαν το 2016 το Ισραήλ ότι διαπράτει γενοκτονία εναντίον των Παλαιστινίων.

Όμως, καθώς οι διαμαρτυρίες συνεχίζουν να κερδίζουν ενόψει των πρόσφατων γεγονότων, οι συνομιλίες σχετικά με τη φυλετική δικαιοσύνη έχουν γίνει πιο συχνές. Οργανισμοί από ολόκληρο το ομολογιακό φάσμα καταδίκασαν τον θάνατο του Floyd και περισσότερες από 130 ομάδες υπέγραψαν μια επιστολή που δεσμεύθηκε να καταπολεμήσει τον συστημικό ρατσισμό - αν και η επιστολή δεν περιείχε καμία αναφορά στο κίνημα των Black Lives Matter

«Πριν από λίγα χρόνια, νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν θα μπορούσαν να φανταστούν ότι τόσες πολλές εβραϊκές οργανώσεις θα μας παρατηρούσαν ή θα μιλούσαν για εμάς, ότι θα μιλούσαν για ζητήματα φυλετικής δικαιοσύνης όπως κάνουν τώρα», δήλωσε ο Φέργκιουσον, ο οργανωτής του JFREJ. «Νομίζω ότι αυτή είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή.»

«Όταν βγήκε η πλατφόρμα Black Lives Matter [το 2016], προκαλούσε διαμάχη στην εβραϊκή κοινότητα, και σήμερα τόσα πολλά εβραϊκά ιδρύματα ευχαρίστως λενε περήφανα ότι υποστηρίζουν το Black Lives Matter.»

Αυτό το καλοκαίρι, καθώς η χώρα μετρά αιώνες φυλετικής αδικίας, τα κενά στην κατανόηση του Εβραϊκού κόσμου σχετικά με τους έγχρωμους Εβραίους και τα θέματα που αντιμετωπίζουν, τράβηξαν εκ νέου την προσοχή.

Ο Πούποκο της ομοσπονδίας της Νέας Υόρκης δήλωσε ότι οι διαμαρτυρίες μετά το θάνατο του Φλόιντ επιτάχυναν και διεύρυναν τις κοινοτικές συζητήσεις γύρω από το ρατσισμό.

«Καθώς οι διαμαρτυρίες μαίνονταν στους δρόμους της Νέας Υόρκης, το τηλέφωνό μου χτυπούσε με κλήσεις από κάθε είδους συναγωγές και οργανισμούς από όλη τη Νέα Υόρκη ζητώντας πόρους, [ρωτώντας] πώς μπορούν να κάνουν μια ημερίδα για το ρατσισμό στη συναγωγή τους, πώς μπορούν να μιλούν στους μαθητές τους στο σχολείο για το ότι συμβαίνει », είπε. «Υπήρχε σαφώς μια εστίαση, ένα ενδιαφέρον για αυτό το θέμα με έναν τρόπο που προσωπικά δεν έχω ξαναδεί στο παρελθόν».

Ο Funnye, ο ραββίνος μιας Μαύρης συναγωγής στο Σικάγο, ελπίζει ότι αυτή η στιγμή θα επιφέρει αλλαγή τόσο εντός όσο και εκτός της εβραϊκής κοινότητας και θα βοηθήσει στην οικοδόμηση γεφυρών μεταξύ λευκών και μαύρων Εβραίων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συνδέονται με το Ισραηλινό κίνημα.

«Όλο το κομμάτι που έχει τη χώρα στα άκρα εξαιτίας της δολοφονίας του νεαρού Φλόιντ και πολλών άλλων ανθρώπων που έχουν αποκαλυφθεί πρόσφατα , πιστεύω αληθινά, ότι έκαναν την θεσμική εβραϊκή κοινότητα να κοιτάξει τον εαυτό της και να κάνει αυτοεξέταση του τρόπου με τον οποίο δέχεται τα άτομα που ενδιαφέρονται ακόμη και για τον Ιουδαϊσμό », είπε ο Funnye.

«Προσεύχομαι η εβραϊκή κοινότητα να αρχίσει πραγματικά να είναι πιο ανοιχτή, να συμπεριλάβει περισσότερο τους έγχρωμους Εβραίους και τους Αφροαμερικανούς Εβραίους».

Ωστόσο, ακόμη και όταν οι ακτιβιστές είναι αισιόδοξοι για τις νέες συνομιλίες που συμβαίνουν, πολλοί λένε ότι ορισμένα από τα αρχικά προβλήματα από δεκαετίες πριν, έχουν παραμείνει.

Ότι οι έγχρωμοι Εβραίοι εξακολουθούν να αισθάνονται ανεπιθύμητοι στις συναγωγές και σε άλλους εβραϊκούς χώρους και αυτό έχει δημιουργήσει νέες ομάδες που εξυπηρετούν και καθοδηγούνται από τους έγρωμους Εβραίους. Περιλαμβάνουν τις ομάδες Ammud: The JOC Torah Academy , TribeHerald , μια νέα έκδοση από και για τους έγχρωμους Εβραίους , Edot Midwest , μια οργάνωση για τους έγχρωμους Εβραίους στις Μεσοδυτικες ΗΠΑ, το Mitsui Collective , το οποίο υποστηρίζει την οικοδόμηση της κοινότητας των πολυφυλετικών Εβραίων και το Black Yids .

«Υπάρχει μια κοινή ιστορία που ακούμε από πολλά από τα μέλη μας ότι αισθάνονται αποκλεισμένοι σε εβραϊκούς χώρους μάθησης. Και αυτό μπορεί να φανεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους », δήλωσε η Arielle Korman, συνιδρύτρια της Ammud, μιας ομάδας στη Νέα Υόρκη που ιδρύθηκε το 2019 και παρέχει μαθήματα εβραϊκών και Ιουδαϊσμού που διδάσκονται εξ ολοκλήρου από έγχρωμους Εβραίους σε έγχρωμους μαθητές . «Ένα κομμάτι είναι μια κοινή ιστορία των ανθρώπων που ρωτούνται ξανά και ξανά για να αποδείξουν ότι ανήκουν στο χώρο, για να αποδείξουν ότι ανήκουν».

Η Korman είπε ότι ο λόγος που χρειάζονται τέτοιες ομάδες δεν πρέπει να παραβλέπεται. Πολλοί φοιτητές του Ammud αισθάνονται τόσο ανεπιθύμητοι που σταμάτησαν να συμμετέχουν στην ζωή της εβραϊκής κοινότητας, είπε.

«Νομίζω ότι το γεγονός ότι υπάρχει ανάγκη για αυτό το είδος χώρου δεν πρέπει να είναι κάτι που κάνει τους λευκούς Εβραίους να νιώθουν άβολα», είπε. «Και ταυτόχρονα, είναι αληθινό. Δεν είμαστε σε φάση όπου ένα μέρος όπως το Ammud δεν είναι πλέον απαραίτητο. Και αυτό δεν πρέπει να κάνει κανέναν να αισθάνεται προσωπικά άσχημα, αλλά πρέπει επίσης να υποδεικνύει ότι με αυτόν τον τρόπο εμείς στην εβραϊκή κοινότητα που κυριαρχείται από λευκούς, διαμορφώνουμε την ποικιλομορφία και η συμπερίληψη μας δεν ήταν αρκετή. "

Εν τω μεταξύ, η Shoshana Brown, οργανώτρια στο JFREJ και συνιδρύτρια του Black Yids Matter, ελπίζει ότι η παρούσα στιγμή θα αναζωογονήσει τους Εβραίους ηγέτες ώστε να αναλάβουν δράση.

«Βρισκόμαστε τώρα σε ένα σημείο που ελπίζω ότι αυτή η στιγμή θα επιτρέψει στη λευκή Ασκενάζι θεσμική εβραϊκή κοινότητα να αναγνωρίσει ότι οι δηλώσεις δεν είναι αρκετές και το να βασίζεται στο παράδειγμα του ραβίνου Joshua Heschel και να το αναδεικνύει κάθε φορά που υπάρχει συζήτηση για τη φυλή – είναι τελειωμένο », είπε. «Δεν μπορούμε πλέον να στηριχθούμε σε αυτό. Αυτό ήταν πριν από 60 χρόνια. Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά και τι πραγματικά κάνετε σήμερα γι 'αυτό ;- και όχι μόνο για την ευρύτερη κοινότητα των Μαύρων αλλά και εντός της εβραϊκής κοινότητας; "

Μία σημαντική αλλαγή ήταν η πρόσληψη του Ραββίνου Ησαΐα Ρότσταϊν τον περασμένο μήνα από τις Εβραϊκές Ομοσπονδίες της Βόρειας Αμερικής . Ο Ρότσταϊν είπε ότι είχε κληθεί να μιλήσει περίπου 20 φορές από τον θάνατο του Φλόιντ σε εβραϊκές οργανώσεις για τον ρατσισμό και τη δική του εμπειρία ως έγχρωμος Εβραίος . Τώρα το ακροατήριό του θα είναι οι σχεδόν 450 τοπικές εβραϊκές κοινότητες που εκπροσωπούνται από εβραϊκές ομοσπονδίες και η δουλειά του θα είναι να βοηθήσει τις ομοσπονδίες και άλλες εβραϊκές οργανώσεις να στρατολογήσουν έγχρωμους Εβραίους, να εκπαιδεύσουν για τη φυλετική ισότητα και να ενισχύσουν τους δεσμούς με ομάδες που εκπροσωπούν τις έγχρωμες κοινότητες και να υποστηρίξουν την μεταρρύθμιση της αστυνομίας

Η οργάνωση ανακοίνωσε ότι προσέλαβε τον Rothstein για να ηγηθεί του έργου της για τη φυλετική δικαιοσύνη σε μια δήλωση της οποίας ο τίτλος - «Στη φυλετική δικαιοσύνη μπορούμε όλοι να τα πάμε καλύτερα» - φάνηκε να αναγνωρίζει την έλλειψη προόδου. Ο Rothstein είπε ότι αυτός ο τιτλος συνοψίζει την τρέχουσα κατάσταση της συλλογικής συνομιλίας σχετικά με τη φυλή στον εβραϊκό κόσμο.

«Νιώθω ότι πρόσφατα οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι αυτό το ζήτημα», δήλωσε ο Rothstein. «Υπάρχει λύπη, υπάρχει θλίψη που δεν υπάρχει εκπροσώπηση. Υπάρχει θλίψη για το ότι δεν υπάρχουν σχέσεις με την Μαύρη κοινότητα από την εποχή των πολιτικών δικαιωμάτων. Υπάρχει μια αναγνώριση ότι πρέπει να ωριμάσουμε και να είμαστε καλύτεροι. 

Βλ. εδώ έως το τέλος.



Σχόλια

  1. Οι Εβραίοι της Αμερικής είναι η μεγαλύτερη κοινότητα Εβραίων εκτός Ισραήλ, και πανίσχυρη.
    Από ότι φαίνεται προετοιμαζονται πάνω από 20 χρόνια να αποδεχτούν μια συγκεκριμένη εικόνα ανθρώπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου