Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Σχέσις τῶν δύο Θηρίων. Τά θαύματα τοῦ Ψευδοπροφήτου. Πλανᾶ τούς ἔχοντας κοσμικόν καί γήϊνον φρόνημα. Ὁ ἐξαναγκασμός προσκυνήσεως τοῦ Θηρίου.


 Ιερή Αποκάλυψη

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος Μονής Στομίου


- ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ No 55 - 
Σχέσις τῶν δύο Θηρίων. 
Τά θαύματα τοῦ Ψευδοπροφήτου. 
Πλανᾶ τούς ἔχοντας κοσμικόν καί γήϊνον φρόνημα. 
Ὁ ἐξαναγκασμός προσκυνήσεως τοῦ Θηρίου.


Ομιλία 55η πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου 

Εκφωνήθηκε 7/11/1982


Όπως θα ενθυμείσθε,είχαμε μείνει στο περασμένο μας θέμα,στο σημείο των σχέσεων μεταξύ των δύο θηρίων.Του πρώτου θηρίου που είναι ο Αντίχριστος και του δευτέρου θηρίου που είναι ο Ψευδοπροφήτης. Και που συμβολίζεται εις το βιβλίο της Αποκαλύψεως το 1ο θηρίο με 10 κέρατα, και το 2ο θηρίο, το οποίο συμβολίζεται με τα δύο κέρατα, τα οποία είναι υπό μορφή κριού. Δηλαδή ένα ημερον ζώον. Δύο μόνο κέρατα με την μορφή του κριού. Ποια όμως είναι η σχέσις ανάμεσα στα δύο αυτά θηρία; Του Ψευδοπροφήτου δηλαδή και του Αντιχρίστου. Σάς είχα πει ότι είναι ο πρόδρομος του Αντιχρίστου ο Ψευδοπροφήτης, και τούτο σαν απομίμηση του προδρόμου του Χριστού, του αγίου Ιωάννου του Βαπτιστού. Ο σκοπός διά τον οποίον έρχεται ο Ψευδοπροφήτης είναι να ανοίξει τον δρόμο να προσκυνηθεί ο Αντίχριστος, και δι' αυτού ο Διάβολος. Δηλαδή η θεοποίησις του Αντιχρίστου και η θεοποίησις του Σατανά, αυτά λέγαμε την περασμένη φορά.
Υπάρχει όμως ακόμη ένα σημείο. Όπως θα γνωρίζετε ότι και μόνος ο συμβολισμός δείχνει ότι ο Αντίχριστος έρχεται με μίαν δυναμική μορφή. Τα 10 κέρατα, το κέρατο είναι πάντοτε το σύμβολο της δυνάμεως, έρχεται με μίαν δυναμική μορφή, με σκοπό να υποτάξει και να καταστρέψη τους πιστούς και τους δειλούς. Αλλά αυτός ο τρόπος οπωσδήποτε δεν είναι και απόλυτα, 100% αποτελεσματικός. Γι'αυτό το λόγο θα έρθει και με έναν άλλο τρόπο. Τον τρόπο της πλάνης, που θα δίδει κλαδί ελαίας και ειρήνης. Και τον ρόλον αυτον θα τον παίξει ο Ψευδοπροφήτης. Συνεπώς έρχεται και με την μορφή την άλλη, την ειρηνική. Αυτό συμβολίζουν τα δύο κέρατα του κριού. Δηλαδή έρχεται ως πρόβατο.
Αυτές οι δυο μορφές του Σατανά,η δυναμική μορφή και η μορφή της πλάνης και της αφελείας και της απλότητος,η ειρηνική δηλαδή μορφή, αυτές οι δυο μορφές δρούν διαρκώς μέσα στην Ιστορία. Σε κάθε εποχή και σε κάθε γενεά. Αυτό σας το λέγω κάθε φορά και θα το λέγω συνεχώς για να μην νομίζετε ότι αυτά είναι "μέλλοντα γενέσθαι" και ότι από μάς απέχουν και δεν έχουν συνεπώς με μας καμμίαν σχέσιν. Θα σας ξαναπώ άλλη μια φορά, εκείνο που λέγει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης,ότι ο Αντίχριστος ακούσατε ότι έρχεται, και τώρα - υπάρχουν πολλοί Αντίχριστοι. Συνεπώς και ο Αντίχριστος έρχεται-και υπάρχουν οι αντίχριστοι-και ο Ψευδοπροφήτης έρχεται, γιατί κι αυτός είναι πρόσωπο, όπως λέγαμε την περασμένη φορά την ταυτότητά του, αλλά πολλοί ψευδοπροφήται υπάρχουν στην εποχή μας. Και συνεπώς το μυστήριο της ανομίας διαρκώς ενεργείται σε κάθε εποχή και σε κάθε γεννεά, μάλιστα αν θέλετε, η πρώτη, η δυναμική μορφή του αντιχρίστου σας είπα,δρά ως εξουσία, ενώ η δευτέρα μορφή του ψευδοπροφήτου δρά ως ιδεολογία. Tο ακούσατε; Υπογραμμίζω ως ιδεολογία, ως αίρεσις, πάντως με πνευματική διάσταση ο ψευδοπροφήτης, σε κάθε εποχή. Πράγματι η αποστολική γενεά αντιμετώπισε τον αντίχριστο εις το προσωπο του Νέρωνος, του διώκτου των Χριστιανών. Τον δε ψευδοπροφήτη η αποστολική γενεά τον αντιμετώπισε εις την αίρεσιν των Νικολαϊτών, που σχετικά γράφει και ο Απόστολος Παυλος χωρίς όμως να τους ονοματίζει, προφητεύοντας γι'αυτούς- ήδη υπήρχαν- αλλά προπαντός ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στις επιστολές του, και μάλιστα στο βιβλίο της Αποκαλύψεως. όταν γράφει τις επιστολές πρός τόν άγγελον, τον Επίσκοπον, της Εφέσου,της Περγάμου,των Θυατείρων που ήδη έχουμε αναλύσει, πού λέγει εκεί ο Θεός,ο Χριστός,ότι μισεί τους Νικολαΐτας και τα έργα τους.
Η εποχή του Μ. Αθανασίου ανεγνώρισε και αυτή, την δυναμική μορφή του αντιχρίστου εις το πρόσωπον του Διοκλητιανού και τον ψευδοπροφήτην εις τον 'Αρειον. Αργότερα ο Αντίχριστος έδρασε διά του Μωάμεθ,ως δυναμικόν πρόσωπον του Αντιχρίστου. Μάλιστα σας θυμίζω τον άγιο Κοσμά του Αιτωλό, που πέρυσι μου είχατε υποβάλλει μία απορία, πως ο άγιος Κοσμάς λέγει ότι ο Αντίχριστος ήλθε; Γιατί βλέπει τον Αντίχριστο εις τον Μωάμεθ.
Είναι αυτοί οι αντίχριστοι που έχουν έλθει και έρχονται διαρκώς και είναι πρόδρομοι του κυρίως Αντιχρίστου. Βλέπει λοιπόν ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός εις το πρόσωπον του Μωάμεθ τον Αντίχριστον, του Μωάμεθ.Τίνος Μωάμεθ; Όχι απλώς τον Μωάμεθ ο οποίος είναι ο ιδρυτής της ομωνύμου θρησκείας, αλλά κυρίως εις το πρόσωπον του Μωάμεθ του πορθητου. Ο οποίος με τις επιτυχίες του εις τον χριστιανικόν κόσμον,τις κατακτητικές, προσπάθησε να εξαπλώση τον ισλαμισμόν, τον μωαμεθανισμόν, και να καταργήσει τον Χριστιανισμόν.
Υστερα είναι γνωστό ότι οι επιτυχίες των Αράβων, καθ' όλον το μήκος της Βορείου Αφρικής έως της Ισπανίας επέφεραν το ξεκλήρισμα των Εκκλησιών, Πιθανότατα οριστικώς μέχρις δευτέρας Χριστού Παρουσίας. Οι περίφημες εκείνες Εκκλησίες της Βορείου Αφρικής, της Καρχηδόνος κλπ. σήμερα δεν υπάρχουν και είναι σας είπα ζήτημα εάν ποτέ ξαναϋπάρξουν οι εκκλησίες αυτές.
Ως ψευδοπροφήτην δέ, και ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός,αλλά και πράγματι έτσι το κρίνουμε και το βλέπουμε, ποιος λέτε να είναι; Όσο κι αν θα έμοιαζε το πράγμα ότι θα μιλούσαμε με κάποιον φανατισμόν. Αν και πάλι σας το έχω πει σε ένα προγενέστερο θέμα μου. Eναι ο Πάπας. Ποιος πάπας; Είναι ο Δυτικός Χριστιανισμός, ο οποίος επιφέρει την πλάνην και την αίρεσιν, ήτοι την νοθείαν του Χριστιανισμού, με σκοπό την ματαίωση της σωτηρίας των ανθρώπων. Στους καιρούς μας ο Αντίχριστος δρά με τα αντίθεα και αντιχριστιανικά κοινωνικά συστήματα ή ακόμη και κράτη που χρησιμοποιούν μεθόδους εξοντώσεως της Εκκλησίας, μάλιστα κατ'επιστήμη, ο ψευδοπροφήτης δρά με τις ποικιλόνυμες αιρέσεις, όπως είναι ο Χιλιασμός και ο Οικουμενισμός ή οτιδήποτε άλλο προσφέρεται σαν αίρεση και νοθεία του Χριστιανικού πνεύματος.
Αλλά αυτά τα στοιχεία θα παρακαλέσω πάρα πολύ να τα προσέξουμε όταν βλέπει κανένας πώς ενεργούν και δρούν οι φοβερές αντίθεες δυνάμεις μέσ' την Ιστορία και πώς υποκύπτουν οι άνθρωποι.
Αλλά ας προχωρήσουμε.Κεφ. 13-13 καὶ ποιεῖ σημεῖα μεγάλα, καὶ πῦρ ἵνα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνῃ εἰς τὴν γῆν ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων.
Και κάνει ο Ψευδοπροφήτης μεγάλα σημεία, δηλαδή θαύματα. Ακόμα κατεβάζει φωτιά από τον ουρανό μπροστά στους ανθρώπους.
Από τον στίχον αυτόν έως τέλους του κεφαλαίου 13, γίνεται μία επεξήγηση των όσων ήδη επεξεγήθησαν, μια περισσοτέρα επεξήγησις. Μάλιστα από του 13ου στίχ. που τώρα αναλύουμε,εως του 15ου στο πρώτο ημιστίχιο, περιγράφονται όσα παραπλανητικά διά της πειθούς θα ενεργήσει ο Ψευδοπροφήτης. Από τον στίχο 15- δεύτερο ημιστίχιο- έως τον στίχο 17 του κεφαλαίου, αναφέρονται όσα θα ενεργησει ο Ψευδοπροφήτης αναγκαστικά, δηλαδή τα θαύματα τα μεγάλα και μάλιστα σημείον από τον ουρανό, που εζήτησαν και οι Φαρισαίοι, έως εξαναγκασμόν με απειλήν αυτήν την ίδια την ζωή των ανθρώπων. Θα τα δούμε στην συνέχεια, θα κατεβάσει φωτιά από τον ουρανό ο Ψευδοπροφήτης. Πραγματικά είναι θαύμα αυτό πολύ μεγάλο. Οι φαρισαίοι όπως θα ξέρετε ζήτησαν σημείο από τον ουρανό, για να βεβαιωθούν ότι ο Ιησούς, ο ιστορικός Ιησούς, είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας. Μεγάλα πρόσωπα της Π.Δ.δια να δώσουν μαρτυρία της ταυτότητός των εδωσαν σημεία ή του ουρανού ή του άδου. Σας είπα ότι τα σημεία είναι τρία, τα θαύματα είναι σε τρείς τομείς. Ή εις τον ουρανόν ή εις την γήν ή εις τον άδην. Ο ουρανός όπως επί παραδείγματι ο Μωυσής κατέβασε "μάννα" από τον ουρανό,40 ολόκληρα χρόνια, το σημείο αυτό το τεράστιο, το μεγάλο. Τα οποία βεβαίως πάντα εργάζεται ο Θεός. Ο προφήτης Ηλίας κατέβασε πύρ από τον ουρανόν να κατακαύσει την θυσίαν πάνω στο καρμήλιο όρος, αλλά και για να κατακαύσει εκείνους τούς Πεντηκοντάρχους που ήρθαν να τον συλλάβουν.
Ακόμη, θαύμα βάθους είναι μία ανάσταση νεκρού, που και ο προφήτης Ελισσαίος και ο προφήτης Ηλίας έδωσαν το θαύμα αυτό του βάθους. Ανάσταση νεκρου.
Θαύματα δε επιφανείας -θα λέγαμε της γης- είναι η θεραπεία ενός ασθενους. Αυτά λέγονται θαύματα επιφανείας δηλαδή επί της γης. Οι Εβραίοι λοιπόν ζήτησαν,όχι θαύματα που έκανε ο Χριστός, όπως θεραπείες ασθενών, αναβλέψεις τυφλών,δη εκ γενετής, και ό,τι άλλο. Ζήτησαν θαύμα από τον ουρανόν. Θα μου πείτε έδωσε θαύματα βάθους, ανέστησε νεκρούς.
Οι άνθρωποι όμως ήσαν κακόπιστοι και εζήτησαν και θαύμα ύψους, και ο Κύριος τους είπε: " Ζητάει αυτή η γενεά θαύμα, θαύμα ζητά. Δεν θα σας δώσω παρά μόνον το σημείον του Ιωνά." Το οποίο είναι και εις τους τρείς τομείς. Διότι ο Χριστός απέθανε, ετάφη, κατέβηκε στον 'Αδη, ανήλθε από τον 'Aδη, ανέστη και ανελήφθη στον ουρανόν. Αυτό λέγει μόνο το σημείο θα σας δώσω, το σημείο του Ιωνά. Παρά ταύτα οι διατεθειμένοι να μην πιστέψουν δέν επίστεψαν, και μέχρι σήμερα έχουν μείνει στην απιστία τους.
'Ομως, αγαπητοί μου ο Ψευδοπροφήτης, θα είναι πάρα πολύ πρόθυμος να τους δώσει σημείο από τον ουρανό και τούτο θα είναι το να κατεβάσει φωτιά από τον ουρανό.Τούτο θα το κάνει κατ'απομίμηση των παλαιών προφητών, αλλά και το σπουδαίο, ως αντίπραξη εις τους δυο προφήτες που θα υπάρχουν τότε, τόν προφήτην Ηλίαν και τον προφήτην Ενώχ. Οι οποίοι θα έρθουν να κηρύξουν μετάνοια και θα κατεβάσουν κι εκείνοι φωτιά από τον ουρανό, και τότε ο Ψευδοπροφήτης θα αντιπαραταχθεί εις την ενέργεια των δύο προφητών για να αποδείξει εις τον κόσμον ότι οι δυο προφήται δεν είναι από τον Θεόν, και ότι και ο ίδιος δύναται να κάνη το ίδιο θαύμα.
Ξέρετε τι θα γίνει; Ότι ακριβώς συνέβαινε με τόν Μωυσέα ενώπιον του Φαραώ, διότι αυτά τα παλαιά είναι τύποι μελλόντων γενέσθαι, και τότε όταν ο Φαραώ είδε τα θαυμάσια του Μωυσέως, το πρώτο θαυμάσιο ήταν όταν την ράβδο που κρατούσε την ποιμενική ο Μωυσής, κατ' εντολή πάντα του Θεού, την έριξε κάτω και έγινε φίδι.Τότε εκάλεσε ο Φαραώ, έντρομος βεβαίως προ αυτού του θαύματος, εκάλεσε τους μάγους του και έκαναν το ίδιο κι εκείνοι. 'Εριξαν ο καθένας το ραβδί του χάμω και έγιναν φίδια. Ο Μωυσής έπιασε την ουρά του φιδιού και έγινε πάλι μπαστούνι, ράβδος. Όμως δεν μπόρεσαν να κάνουν οι μάγοι τα δικά τους μπαστούνια να τα κάνουν ράβδους,δηλαδή να τα κάνουν πάλι ραβδιά από φίδια που είχαν γίνει. Ωστόσο όμως εσκληρύνθη η καρδιά του Φαραώ. Τα ονόματα των κυριωτέρων μάγων μάς διασώζει κατά παράδοσιν των Εβραίων ο Απ. Παύλος. Ιανής και Ιαμβρής. 'Οπως λέγει αντιστάθηκαν στην αλήθεια που προσέφερε ο Μωυσής τότε ο Ιανής και ο Ιαμβρής, οι δυο αυτο μάγοι, έτσι θα αντιστέκονται στην αλήθεια οι ψευδόχριστοι, οι ψευδοπροφήται και οι αντίχριστοι όλων των αιώνων και όλων των εποχών.
Αλλά ο Κύριος μάς ειδοποιεί. Μάς λέγει -Ματθ.24,24- “Εγερθήσονται γαρ ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και δώσουσι σημεία μεγάλα και τέρατα,ώστε πλανήσαι ει δυνατόν και τους εκλεκτούς. Ιδού προείρηκα υμίν.” Θα σηκωθούν ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και θα δώσουν σημεία, δηλαδή θαύματα μεγάλα και τέρατα, δηλαδή θαύματα τεράστια, για να πλανήσουν αν είναι δυνατόν καί τούς εκλεκτούς. Ιδού προείρηκα υμίν. Κοιτάξτε αυτή τη φρασούλα...να σας το προείπα, δηλαδή σας προειδοποιώ, σας έχω ήδη ειδοποιήσει. Αλλοίμονο στους πιστούς εκείνους που δεν θα γνωρίζουν τις παραγγελίες του Χριστού,
Ο καθηγητής και ακαδημαϊκός ήδη μόλις αποθανών, Παναγιώτης Μπρατσιώτης, ο οποίος ερμηνεύει το βιβλίο της Αποκαλύψεως, είναι ο μόνος στην εποχή μας που υπομνημάτισε το βιβλίο της Αποκαλύψεως, αναφέρει τα εξής πράγματα: Ότι τα μνημονευόμενα θαύματα του Ψευδοπροφήτου μπορούν να συσχετισθούν διά μέσου των αιώνων, λέγει μετά Χριστόν,με τα θαύματα της επιστήμης, της τέχνης της τεχνικής, που κατέληξαν εις την θεοποίησιν ορισμένων ανθρώπων, του πολιτισμού ή της ανθρωπίνης λογικής. Θα ήθελα να μείνω σε κάποια μικρή ανάλυση των όσων λέγει εδώ στο σημείο αυτό ο Μπρατσιώτης.Πράγματι σήμερα και η επιστήμη και η τεχνική, όχι λιγότερο και η τέχνη, έχουν θεοποιηθεί. Οταν λέμε σήμερα τέχνη,με τον γενικόν χαρακτηρισμόν “πολιτιστικές εκδηλώσεις", προσέξτε με, πολιτιστικές εκδηλώσεις, γενικά η τέχνη που παρουσιάζεται με αυτές τις εκδηλώσεις τις πολιτιστικές. Όλα αυτά ενεργούν κατά ένα θαυμβωτικό τρόπο στα μάτια των ανθρώπων και οι άνθρωποι τοσο πολυ εκπλήσονται,ώστε δημιουργείται μία πεποίθησή τους επάνω σ' αυτά. Όταν επί παραδείγματι βλέπουν ότι η επιστήμη επιτυγχάνει ετούτο και εκείνο,ή η τεχνική επιτυγχάνει ετούτο και εκείνο, δημιουργείται μια υπεραισιοδοξία ότι θα επιτύχει και άλλα και άλλα, ώστε να μην έχομε πιά ανάγκη από τον Θεόν. 'Οταν, επί παραδείγματι, ήδη από τον περασμένο αιώνα, αλλά δια μέσου όλων , των αιώνων, ξέρετε μετά Χριστόν, που καλλιεργήθηκε η επιστήμη, προ παντός τους δύο τελευταίους αιώνας, προ παντός τον 19ον και τον 20ου αιώνα,οταν βλέπουν τάς προόδους επί παραδείγματι της ιατρικής,ξέρετε τι λέγουν;
Δεν έχομε ανάγκη από τον Θεόν. Έχομε την ιατρική επιστήμη. Τι θά πει να καταφύγω εις τον Θεόν, στην Εκκλησία, έχομε την Ιατρική επιστήμη”. Και βλέπετε στην συνείδησή τους οι άνθρωποι θεοποιούν την επιστήμη. Ή θεοποιούν την τεχνική καθ'οιονδήποτε τρόπο. Ότι δεν έχουμε ανάγκη. Τι θά πει θα βρέξει ή δεν θα βρέξει. Γιατί να κάνουμε λιτανεία εις τον Θεόν θα έχουμε τον τρόπο να ρυθμίζουμε εμείς τις καιρικές συνθήκες. Τώρα κατά πόσο το πετύχαμε άλλη παράγραφος. Και εμείς θα ρυθμίζουμε τα πάντα ώστε να αντικαταστήσουμε τον Θεό. Δεν έχομε ανάγκη του Θεού. Αυτό είναι μια θεοποίηση της τεχνικής και της επιστήμης. Δηλαδή με άλλα λόγια, πίσω απ' όλα αυτά, θεοποιείται ο ανθρώπινος λόγος, η ανθρωπίνη λογική. 'Εχομε τον θείον Λόγον και τον ανθρώπινον λόγον. Λόγος θα πη λογική. Εδώ απορρίπτουμε τον θείον Λόγον που είναι ο Υιός του Θεου ο ενανθρωπήσας, ο Ιησούς Χριστός και ανακηρύσσομε σε θεό τον ανθρώπινο λόγο, ήτοι την ανθρωπίνη λογική, η οποία θα επιτύχει τα πάντα και θα είναι παντοδύναμη, θα είναι το κέντρο του παντός. Η ανθρωπίνη λογική. Αν λοιπόν σήμερα μπορούμε να λέμε ότι η επιστήμη κάνει θαύματα, να τα θαύματα του ψευδοπροφήτου.
Και κάπως πιο χειροπιαστά. 'Οταν λέμε ότι θα αποδείξουμε ότι σιγά-σιγά μπορούμε να κατασκευάσωμε έναν άνθρωπο. Αφού λοιπόν μπορούμε να κατασκευάσουμε έναν άνθρωπο, τότε δεν έχει έννοια πιά ο Θεός Δημιουργός, ή η έννοια της ψυχής και άλλα πράγματα, αφού μπορούμε να φτιάξουμε έναν άνθρωπο. Ή ακόμη -παρότι είναι θεωρία και δεν είναι επιστημονική αλήθεια- προσπαθούμε, αποπειρώμεθα να αποδείξουμε,αλλά δεν έχει αποδειχθεί αυτό, γι 'αυτό παραμένει θεωρία και δεν είναι επιστημονική αλήθεια, ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο. Κι αν κατάγεται από τον πίθηκο κι έφθασε στην τελική του μορφή, εξελικτικά εκεί που έφθασε, τότε δεν είναι υπεύθυνο ον, δέν είναι μια υπαρξη υπεύθυνη έναντι κανενός, ούτε έναντι του Θεού ούτε έναντι των συνανθρώπων του. Διότι αφού είναι ζώον εξελιγμένον ποία η ευθύνη; 'Ενα ζώο τι ευθύνη έχει; Έτσι λοιπόν προσπαθούμε να βγάλαμε την έννοια της ευθύνης,την έννοια της ενοχής έναντι τίνος; Ο άνθρωπος μόνος του εξελίχθηκε. Από ζώο και έγινε άνθρωπος. Όλα αυτά τα πράγματα είναι ήδη οι διδασκαλίες του ψευδοπροφήτου μέσα στους αιώνες. Ας το αντιληφθούμε κι άν εγκολπωνόμεθα αυτές τις θεωρίες, τις ψευδοθεωρίες για να απαλλάξουμε τον εαυτό μας από την ευθύνη έναντι Θεού και ανθρώπων, να απαλλάξουμε την σκέψη μας ότι έχουμε ανάσταση νεκρών, ότι είμαστε εικόνα του Θεού, ότι θα κριθούμε και ότι θα ζήσουμε στην αιωνιότητα, πλάθουμε αυτά τα ψεύτικα πράγματα και αυτά τα παραμύθια. Ή αν τα πλάθουν κάποιοι ψευδοπροφήται, εμείς τα εγκολπωνόμεθα γιατί είναι ευχάριστα, γλυκά παραμύθια. Όλα αυτά όμως σάς ξαναλέγω αγαπητοί μου είναι προϊόντα του ψευδοπροφήτου.
13-14” καὶ πλανᾷ τοὺς κατοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς διὰ τὰ σημεῖα ἃ ἐδόθη αὐτῷ ποιῆσαι ἐνώπιον τοῦ θηρίου, λέγων τοῖς κατοικοῦσιν ἐπὶ τῆς γῆς ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίῳ, ὃς εἶχε τὴν πληγὴν τῆς μαχαίρας καὶ ἔζησε."
Πλανά αυτούς που κατοικούν επάνω στην γη με αυτά τα θαύματα που του δώθηκε να κάνη, λέγοντας στους ανθρώπους της γης να κάνουν εικόνα εις το θηρίο και να την προσκυνήσουν,δηλαδή στόν Αντίχριστο,ο οποίος είχε την πληγή της μαχαίρας και έζησε. Ενθυμείσθε παλιά είχαμε πή ότι ή ο ίδιος ανεστήθη από ένα θανάσιμο τραύμα -ψευδοανάστασις- ή κάποιον εκ των υπασπιστών του και των υπηρετών του ανέστησε -σας τόχα πή αυτό περασμένα- και έτσι θα δημιουργήσει την εντύπωση ότι δύναται και από τους νεκρούς να αναστήσειΚαι τότε αυτό θα επικαλείται ο Ψευδοπροφήτης και έτσι να προσκυνηθεί δια εικόνος ο Αντίχριστος.
Ποιούς πλανά; Όλους τούς ανθρώπους της γής. Εκτός φυσικά από τους εκλεκτούς. Οι εκλεκτοί είναι ο λαός του Θεού καί σας είπα την περασμένη Κυριακή -θα το πώ άλλη μια φορά ότι ο εκλεκτός λαός του Θεού δεν συμπίπτει με τους κατοίκους ενός χριστιανικού κράτους. Αν είμεθα 9.00.000 οι 'Έλληνες για να πάρω την δική μας πραγματικότητα, βέβαια εν ευρεία εννοία, εν ευρυτάτη εννοια, ασφαλώς είμεθα λαός του Θεού, αλλά ο εκλεκτός λαός του Θεού που δεν θα προσκυνήσει τον Αντίχριστον και θα είναι έτοιμος να υποστεί κάθεμαρτύριον, δεν συμπίπτει αυτός λαός του Θεού ο εκλεκτός, εις αριθμόν με τον αριθμό των 9 εκατ. χριστιανών βαπτισμένων εδώ στον ελλαδικό μας χώρο. Δηλαδή με άλλα λόγια, θα το πω άλλη μια φορά, δεν συμπίπτει ο λαός του Θεού με τον λαό ενός χριστιανικού κράτους. Δεν συμπίπτει. Αυτό πρέπει να μας βάλει σε σκέψη αν ανήκουμε πράγματι στον λαό του Θεού, και να μην καυχώμεθα ότι είμεθα και μάλιστα Ορθόδοξοι Χριστιανοί, βαπτισμένοι και ότι με αυτόν τον τρόπο θα σωθούμε οπωσδήποτε. Οι εκλεκτοί λοιπόν δεν θα παρασυρθούν, απ' όλες τις απάτες που θα δημιουργήσει ο Ψευδοπροφήτης.
Λέγει ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας: Πλανά τούς εν τη γη την διηνεκή κατοίκησιν της καρδίας έχοντας. Τούς γαρ εν ουρανώ κεκτημένους το πολίτευμα, ουτε απατά η αίσθησις, ησφαλισμένους ακριβώς τη προαναφωνήσει της αυτού ελεύσεως."
Προσέξτε ποιούς πλανά δώ θα βρούμε ίσως κάποιο στοιχείο το οποίο αν το εξετάσουμε θα δούμε ότι είμεθα εις την περίπτωση να πλανηθούμετους εν τη γη την διηνεκή κατοίκησιν της καρδίας έχοντας. Αυτοί που έχουν κοσμικό, γήινο φρόνημα. Χριστιανός ναι, πηγαίνει στην εκκλησία αν θέλετε, εξομολογείται αν θέλετε, κοινωνεί, αλλά έχει κοσμικό φρόνημα, σκέπτεται κοσμικά πάντοτε. Πάρα πολλοί χριστιανοί μας οι οποίοι ζουν κάποια μυστηριακή ζωή, κάποτε και πυκνή μυστηριακή ζωή, καλώς ή κακώς δεν ξέρω, αλλά έχουν κοσμικό φρόνημα αυτοί οι χριστιανοί. Αυτοί που έχουν κοσμικό φρόνημα οπωσδήποτε δεν θα σωθούν,εκείνοι οι οποίοι θα έχουν το κοσμικό φρόνημα, εκείνοι θα πλανηθούν.
Αν έπρεπε να ερευνήσωμε ανάμεσα στους ακροατές μας, τους αποψινούς, τους παρόντες κι εγώ ο ίδιος που σας ομιλώ, δεν ξέρω αγαπητοί μου πόσο ποσοστό κοσμικού φρονήματος έχουμε μέσα μας. Αυτό σας ανησυχεί; Εμένα προσωπικά με ανησυχεί. Με ανησυχεί πάρα πολύ. Και νομίζω ότι οφείλουμε να μας ανησυχεί. Το καταλαβαίνουμε εύκολα αυτό όταν βλέπει κανένας από πολύ χοντρά πράγματα, χοντρά όχι λεπτά, πώς παρασύρονται οι χριστιανοί. 'Οταν επί παραδείγματι τους βλέπετε να πηγαίνουν να ακούν μία Αθανασία Κρικέτου, όταν πηγαίνουν σ' έναν Χρήστο από το Γάζωρο, να συμβουλευθούν ή να επιτύχουν μία θεραπεία τους. Θαύματα κάνουν αυτοί, είναι ψευδοπροφήται όμως, είναι ψευδοπροφήται. Όταν ακόμη δημοσιεύονται κατά καιρούς στις εφημερίδες διάφορα πράγματα και από τα μέσα ποικίλης ενημερώσεως προβάλλονται διάφορα πράγματα,διάφορες θεωρίες,βλέπετε τους ανθρώπους, αμέσως και παρασύρονται.
Αμέσως. Φοβάμαι ότι εάν ήρχετο το αληθές πρόσωπο του Ψευδοπροφήτου, γιατί αυτά είναι πρόδρομοι του ψευδοπροφήτου, εάν ήρχετο αυτός ούτος ο Ψευδοπροφήτης, φοβάμαι ότι μεγάλες μάζες χριστιανών θα παρεσύρoντo ευκολώτατα. Εγώ σας ειδοποιώ, όπως ο Κύριος λέγει "εγώ προείρηκα υμίν", σάς το είπα. Εγώ ειδοποιώ και το βλέπουμε αυτό καθημερινά, άνθρωποι που ακούν τους λόγους αυτους εδώ, σε κάποια δεδομένη στιγμή τους βλέπετε και παρασύρονται. Δηλαδή; Δηλαδή. οι χριστιανοί μας είναι αστήρικτοι, δέν έχουν ερείσματαδέν έχουν στήριγμα, δέν έχουνε βάση, δεν είναι εδραιωμένοι.
Εδώ λέγει ακόμα ότι θα κάνει το θηρίον,ο Ψευδοπροφήτης, να προσκυνηθεί το θηρίο και λέγει ¨ο” εκείνο το αναφορικό "ο", που σημαίνει "το θηρίον", φυσικά αφού αναφέρεται στο θηρίο, αλλά κατόπιν θα πει εις αρσενικόν αναφορικον, "ός", ο οποίος. Δηλαδή ενώ ομιλεί ο Ευαγγελιστής κεκαλυμμένα πάντοτε περί θηρίου,αφήνει να υπονοηθή ο Αντίχριστος ο οποίος διαρκώς καλύπτεται υπό την προσηγορίαν,υπό την ονομασίαν "θηρίον."
Αλλά ίσως να πείτε,τι ακριβώς είναι στο βάθος όλων αυτών των πραγμάτων; Μου φαίνεται πως είναι η τρίτη φορά,κι αν χρησιμοποιήσω και το τελευταίο θέμα από τα περυσινά, είναι η τετάρτη φορά που θα το πω- η τετάρτη φορά- στα δυο περασμένα θέματα, σήμερα τρείς, και το τελευταίο θέμα πριν κλείσουμε τις περυσινές μας ομιλίες. Είναι η τελική προσκύνησις αγαπητοί μου προσώπων, δηλαδή το πρόσωπο του Αντιχρίστου, αλλά μέχρι που να φάσωμε εκεί θα είναι διάφορα πρόσωπα.
Ο Αντίχριστος θα είναι πολιτικόν πρόσωπον. Μάλιστα τελειώνουμε περίπου με τα θέματά μας αυτά, γύρω από το τι γράφει το βιβλίο της Αποκαλύψεως, για να δούμε άλλα σημεία της Αγίας Γραφής -πως τα ερμηνεύουν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας- με σπουδαία χαρακτηριστικά γύρω από το πρόσωπο του Αντιχρίστου εξαιρετικώς αποκαλυπτικά.
"Οτι θα είναι Εβραίος, ότι θα είναι έτσι, ότι θα είναι έτσι, ότι θα είναι έτσι, θα είναι σοφός, θα είναι φιλάνθρωπος θα είναι, θα είναι... που δεν αναφέρει εδώ ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στην Αποκάλυψη ,αλλά άλλα σημεία της Αγίας Γραφής, τότε με πολλή ευκολία θα προσκυνηθεί ,ως πολιτικόν πρόσωπον. Πώς έχουμε τούς πολιτικούς που μας κυβερνούν; Ως πολιτικόν πρόσωπον, που θα κυβερνήσει τόν κόσμον, με αυτήν την έννοια θα προσκυνηθεί.
Τύποι όμως του Αντιχρίστου είναι εκείνοι που ζητούν, που κυβερνούν τις τύχες των ανθρώπων, καθ' οιονδήποτε τρόπον να προκυνηθούν και να γίνουν αποδεκτοί από τους ανθρώπους ως αυθεντίες, εις βαθμόν που εάν λείψουν, νά μήν δύνανται να αποκατασταθούν. Ή ότι έαν έχουμε αυτούς τους κυβερνώντες ,δέν έχουμε ανάγκη από τον Θεόν. Και το λέγει σαφώς η Αγία Γραφή " επικατάρατος άνθρωπος, πάς ο ελπίζων επ'άνθρωπον". Καταραμένος ο άνθρωπος που έχει τις ελπίδες του σε άνθρωπο. Και όταν λέγει εδώ ελπίδες, με την έννοια την απόλυτη. 'Οχι με την σχετική. Όπως λέμε έχω την ελπίδα μου στον γιατρό, νά με κάνει καλά. Αυτό αν το πούμε με την σχετική έννοια δέν προσκρούομε στο θέλημα του Θεού διότι βάζουμε τον Θεόν και μετά βάζουμε τον γιατρό. Αν το θέλετε, για να μην πω έτσι και θορυβηθήτε όταν λέγει η Σοφία Σειράχ "παιδί μου όταν αρρωστήσεις προσευχήσου εις τον Θεόν και πήγαινε εις τον ιατρόν”, με αυτήν την έννοια την σχετική βέβαια, μπορούμε να πούμε,έχω την ελπίδα μου εις τον γιατρό. Όταν πω όμως ότι δεν πιστεύω εις τον Θεόν,αλλά η απόλυτη ελπίδα μου είναι ο γιατρός,τότε βεβαίως απολυτοποιώ τα πράγματα και τότε βεβαίως προσκυνώ τον γιατρόν. Κάνω προσκύνημα στον γιατρό,δηλαδή τον θεοποιώ τον γιατρό. Έτσι θα θεοποιήσω και τους πολιτικούς άρχοντας όποιοι και να είναι. Μπορεί να είναι αξιόλογοι άνθρωποι, μπορεί να είναι σπουδαίοι άνθρωποι, εφ' όσον όμως θα απολυτοποιήσουμε την δράση τους, τις ενέργειές τους, τότε πέφτουμε στην καισαρολατρεία, ως προδρομική κατάσταση της λατρείας και προσκυνήσεως του Αντιχρίστου.
13-15 καὶ ἐδόθη αὐτῷ (ποιο αυτώ; Δοτική. Τω Ψευδοπροφήτη. Δηλαδή εις τον Ψευτοπροφήτην) πνεῦμα δοῦναι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα καὶ λαλήσῃ ἡ εἰκὼν τοῦ θηρίου καὶ ποιήσῃ, ὅσοι ἐὰν μὴ προσκυνήσωσι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα ἀποκτανθῶσι.
'Αλλο σημείο εδώ λοιπόν του Ψευδοπροφήτου είναι η ζωοποίησις της εικόνος του Αντιχρίστου με το να την καταστήσει ομιλούσα προκειμένου να προσκυνηθεί. 
Παράξενο, παράξενο! Νά γίνει δηλαδή η εικόνα του Αντιχρίστου, να ζωγραφισθεί η εικόνα του Αντιχρίστου και η εικόνα αυτή να αρχίση να ομιλείΠώς θα ομιλεί;
Λέγει ο Ανδρέας Καισαρείας. Γιατί όλοι οι ερμηνευται και οι νεώτεροι ανατρέχουν εις την Ιστορία, εφ' όσον η παρουσία του Ψευδοπροφήτου και του Αντιχρίστου, σας ανέφερα είναι σ' όλους τους αιώνες. Λέγει λοιπόν ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας: " Ιστόρηται πολλάκις γοητείας λαλήσαι δι'εικόνων και ξοάνων διά τε Απολλωνίου (του Τυανέως εννοείται) διά τε ετέρων, δαίμονας, οίμαι δέ καί διά νεκρών σωμάτων."
Υπήρξαν μεγάλοι μάγοι μέσα στην Ιστορία, ο Σίμων ο μάγος, ο Απολλώνιος ο Τυανεύς, περίφημος μάγος, καταπληκτικός. Κάποτε βρέθηκε στην Αλεξάνδρεια ο Απολλώνιος ο Τυανεύς, και για μια στιγμή μένει σε μια μετέωρη στάση, και λέγει: "Αυτήν την ώρα δολοφονείται ο Αυτοκράτωρ." Ύστερα από ένα μήνα που ήρθε πλοίο από την Ιταλία, εδόθηκε είδηση ότι ο αυτοκράτωρ,την ιδίαν μέρα και ώρα που είπε ο Απολλώνιος ο Τυανεύς είχε δολοφονηθεί ο αυτοκράτωρ. Αυτά όμως, δεν είναι περίεργα. Διότι ο πνευματισμός είναι ένα πάρα πολύ πρόχειρο παράδειγμα. Εκπλήσσεσθε πώς μια εικόνα μπορεί να ομιλεί; Δέν έχετε παρά να πάτε- μήν πάτε ποτέ,θεός φυλάξοι, έκφραση είναι- σέ μιά πνευματιστική συνεδρίαση να δείτε πώς τα αντικείμενα μπορούν να ομιλούν, να κινούνται και να εκφράζουν σκέψιν.Από το πιό θα λέγαμε αρχάριο και στοιχειώδες τραπεζάκι του πνευματισμού, που εγώ θα ευχόμουνα κανείς να μην είχε πάει, φοβάμαι όμως μήπως από τους φίλους ακροατές, ίσως νάχουν βρεθεί, ιδίως γυναίκες. Και το που κάνουν αυτό σαν μιά τρόπον τινά, σαν μια διασκέδαση, Να ρωτήσουμε το τραπεζάκι να μας πει μερικά πράγματα Δεν είναι παρά ένα μικρό τραπεζάκι που βάζουν τα χέρια τους επάνω, και το τραπεζάκι αυτό αρχίζει να μετακινείται να ανασηκώνει και να χτυπάει το πόδι του ή τα πόδια του και να δίνει συνθηματικές απαντήσεις, όπως επί παραδείγματι αν θα βρέξει αύριο. Να πούμε δε στο τραπεζάκι,αν θα βρέξει να χτυπήσει δυο φορές, αν δεν βρέξει να χτυπήσει μια φορά κάτω τα πόδια, και να χτυπάει το πόδι αναλόγως. Και έτσι να πραγματοποιείται την άλλη μέρα ο καιρός για τον οποίον ζητούσαμε πληροφορία από το τραπεζάκι. Το τραπέζι έχει συνείδηση; Μπορεί να μιλάει; Να απαντάει δηλαδήΈχει σκέψη; Αν είναι δυνατόν! Είναι ο διάβολος αγαπητοί μου, είναι ο διάβολος πού μιλάει διά του τραπεζιού που δίνει αυτές τις πληροφορίες, Είναι ο διάβολος, είναι ο διάβολος! 'Ετσι έχουμε αντικείμενα που μετακινούνται, έχομε αντικείμενα τα οποία δημιουργούν μουσικήν. Να βγαίνει μέσα από ένα καλάθι μουσική. Να γίνονται πετροβολητά. Τα αντικείμενα να παίρνουν διαφορετικό βάρος. Αντικείμενα βάρους ενός κιλού να γίνονται βάρους 100 κιλών. Και αντικείμενα βάρους 100 κιλών να γίνονται βάρους ενός κιλού κ.ο.κ. Μήν σας φαίνεται παράξενο. Αυτά γίνονται συνεχώς. Διαβάστε βιβλία σχετικά θα το δείτε αυτό. Μην πάτε ποτέ σε πνευματιστική συνεδρίαση, που συμβαίνουν αυτά, διότι θα κάνατε πολύ μεγάλη αμαρτία. Έστω κι από περιέργεια αν πηγαινε κανείς, να το ξέρετε, ειδοποιώ. Αλλά σας το είπα δεν έχετε παρά να πάτε, σαν σχήμα λόγου, για να σας πω οτι τι το εκπληκτικόν δηλαδή, τι το εκπληκτικόν. Έτσι οι άνθρωποι, θα το λεγα έτσι σήμερα, όταν πια ο πνευματισμός βγεί στο πεζοδρόμιο, όταν δηλαδή πνευματιστικώ τω τρόπω, θα ενεργεί ο Ψευδοπροφήτης, όπως και ενεργούν σήμερα οι ψευδοπροφήται πνευματιστικώ τω τρόπω και κάνουν θαύματα,τί το περίεργο να πλανώνται οι άνθρωποι. Και να πούν, ιδού η αλήθεια, η εικόνα αυτή ομιλεί. Ιδού η αλήθεια. Αυτός, ο Αντίχριστος δηλαδή, είναι αληθής. Θα τον προσκυνήσουν λοιπόν, μάλιστα, επιτρέψτε μου εδώ σαν παρένθεση να σας έλεγα και το εξής: ότι ακόμη και σε πνευματικά πράγματα δικά μας, της πίστεώς μας, θρησκευτικά πράγματα, όταν σας πουν κάτι, δεν δείχνετε πίστη, αλλά ευπιστία. Αγαπητοί μου δεν σας λέγω να είσαστε άπιστοι άνθρωποι, Θεός φυλάξοι,όχι όμως εύπιστοι. 'Οχι με την πρώτη ευκολία, όταν μας παρουσιάσουν κάτι να το προσκυνήσουμε. Τo ακούτε αυτό σας παρακαλώ; Είναι μερικοί άνθρωποι του αγυρτικα κινούνται. Αγυρτικά κινούνται. Όταν παρουσιάζουνδέν ξέρω, ότι αυτός ο σταυρός έπαθε μίαν αλλοίωσιν επί παραδείγματι, θυμάμαι, θυμάμαι κάποτε μια τέτοια περίπτωση που ένας και δυστυχώς ήτο και ιερεύς, στην Αθήνα και συνεργάζετο μ' έναν μάγο ο οποίος έφτιαχνε σταυρούς από ειδικό ξύλο, γιατί αυτό του υπαγόρευε η μαγική του τέχνη -από τον Όλυμπο αυτό το ξύλο, δεν θυμάμαι τι ξύλο ήταν- κι έκανε σταυρούς και με τον τρόπον αυτόν υποστήριζε μερικά πράγματα, ότι οι σταυροι αυτοί πετυχαίνουν εκείνο κι εκείνο. Καί τούς ανθρώπους τούς έστελνε αυτός ο ιερεύς, πήγαιναν να εξομολογηθούν και τους έστελνε ο ιερεύς σ' αυτόν τον άνθρωπο που ήτανε μάγος! Ξέρετε τι θα πει να πάς να εξομολογηθείς και να σε στείλει σ' έναν τέτοιο μάγο ο ιερεύς; Να φυλάξει ο Θεός!
Σας φαίνεται περίεργον; Καθόλου περίεργον! Τι νομίζετε ότι είναι οι "φωτισμένες” που υπάρχουνε στην Αθήνα; Τι νομίζετε ότι είναι; Ή ακόμη δεν το ξέρατε, που αυτήν την Αθανασία Κρικέτου την επισκέπτοντο και ιερείς και επίσκοποι ακόμη. Και την παρεδέχοντο ιερείς και επίσκοποι ακόμη! Και τι ήταν; Το λεγόμενο,το φαινόμενο αυτό, πως λέγεται στην ιατρική, δερμογραφία κάπως έτσι λέγεται, που όταν επάνω στο δέρμα κανείς μ' ένα αντικείμενο αιχμηρόν άμα χαράξει ελαφρώς ερεθίζεται και παρουσιάζει διάφορα σχέδια, γραμματα, ότι κανείς θα κινήσει με το αιχμηρό όργανο επί του δέρματος.Δερματογραφία, έτσι λέγεται. Και το εκμεταλλευόταν αυτή η γυναίκα χρόνια ολόκληρα. Για να πλανά τούς ανθρώπους. Τί το περίεργο,τι το παράξενο; Αδελφοί μου προσέχετε! Θα είμαστε πιστοί, όχι εύπιστοιΌταν ο άλλος σας φέρνει σταυρό κι όταν λέει ξέρεις να έχει κι ετούτο κι εκείνο, ή μια εικόνα ή ένα αντικείμενο, προσοχή! Πολλοί πλάνοι υπάρχουνε στον κόσμο. Πολλοί πλάνοι. Θέλει πάρα τπολλή προσοχή, τα μάτια μας να είναι ανοιχτά γιά να μην πλανηθούμε και προσκυνήσουμε, αντί τον Χριστόν, προσκυνήσουμε τον διάβολο.
Σας είπα όμως ότι θα ασκηθεί αυτή η πλάνη και η πειθώς. Όταν δεν πεισθούν οι άνθρωποι τότε θα χρησιμοποιηθεί βία κι εξαναγκασμός και τότε, όλη τυτή η ιστορία θυμίζει την χρυσή εικόνα του Ναβουχοδονώσορος Τύπος είναι αυτή η χρυσή εικόνα του Ναβουχοδονώσορος με τους τρεις παίδαςΚλήθηκαν τότε όπως θα γνωρίζετε από την ιστορία του Δανιήλ, λαοί, φυλές και γένη (και τι δεν εκλήθησαν στη Βαβυλώνα) να προσκυνήσουν σε μια ανοιχτή πεδιάδα,την χρυσή εικόνα. Και εδόθηκε το σύνθημα, όταν η μουσική θα παιανίσει εκείνα κι εκείνα, τότε θα πέσουν όλοι να προσκυνήσουν.Τρία αναστήματα δεν προσκύνησαν. 'Εμειναν όρθιοι. Ηταν οι τρεις παίδες. -Τολμήσατε εσείς να μην προσκυνήσετε;
- Ναι βασιλεύ, λέγουν οι τρεις παίδες. Ναι, έχουμε διδαχθεί μόνο τον αληθινό Θεό να προσκυνούμε και όχι ανθρώπους. Σε υπηρετούμε πιστά αλλά δεν μπορούμε να σε προσκυνήσουμε. Δεν μπορούμε να προσκυνήσουμε την χρυσή εικόνα που έστησες.
Kαι τότε γεμάτος θυμό τους πέταξε μέσα στο καμίνι του πυρός, καί γνωρίζετε το θαύμα το παρακάτω που δεν εκάησαν.
'Ετσι, έχουμε εδώ τον εξαναγκασμόν. Ήθελε τότε ο Ναναβουχοδονώσορ να δημιουργήσει ενότητα των λαών, των ανομοιογενών λαών για να διατηρήσει την αυτοκρατορία του. Την μέθοδο του Ναβουχοδονώσορος την αντέγραψαν οι Πέρσες, μετά την αντέγραψαν οι αρχαίοι Έλληνες με τον μέγα Αλέξανδρο και μετά την αντέγραψαν οι Ρωμαίοι.Οι αρχαίοι Έλληνες βέβαια πλήν του Αντιόχου του Επιφανούς δεν ζήτησαν καισαρολατρεία. Αλλά οι Ρωμαίοι ζήτησαν την καισαρολατρεία ακριβώς για να δημιουργήσουν εθνική ενότητα του απεράντου Ρωμαικού κράτους. Ώστε να υπάρχει η ενότητα με θρησκευτικήν διάστασιν εις το πρόσωπο του αυτοκράτορος. Αυτό θα κάνει και ο Αντίχριστος για να κυβερνήσει ολόκληρη την γη. Θα είναι σημείο ενότητος των λαών η προσκύνησις του Αντιχρίστου. Μην σας φαίνεται παραμύθι. 'Εχουμε τα ιστορικά προηγούμενα.
Λέγει αυτός ο Κύριος και ειδοποιεί. Όταν ουν ίδητε, προσέξτε, το βδέλυγμα της ερημώσεως το ρηθέν διά Δανιήλ του προφήτου εστώς εν τόπω αγίω,ο αναγινόσκων νοείτω, βλέπετε το συνθηματικό,ο αναγινώσκων νοείτω, αυτός που διαβάζει ας καταλάβει. Αυτό που σας είπα την περασμένη φορά. Μερικά πράγματα δεν μπορούμε να τα λέμε ανοιχτά, ο αναγινώσκων ή ο ακούων νοείτω, τότε οι εν τη Ιουδαία φευγέτωσαν εις τα όρη. Ποιο είναι αυτό το βδέλυγμα της ερημώσεως το ρηθέν, το ειπωθέν διά Δανιήλ του προφήτου; Τι γράφει ο προφήτης Δανιήλ σε τρία σημεία, θα σας πω ένα μόνο σημείο “και επί το ιερόν βδέλυγμα των ερημώσεων, σημειώνει ο Δανιήλ." Tι εννοούσε ο Κύριος όταν ερμήνευε τον Δανιήλ; Ότι εις τον ναό του Σολομώντος θα εστήνετο το άγαλμα του αυτοκράτορος. Μη ξεχνάτε δε ότι όταν ο κύριος ομιλεί ο αυτοκράτωρ της Ρώμης είχε κατοχή εις το έδαφος της Παλαιστίνης. Ο αναγινώσκων νοείτω. Αυτός που διαβάζει ας καταλάβει. Κι όταν γράφουν οι Ευαγγελιστες στα Ευαγγέλια τους ο αναγινώσκων νοείτω. Έτσι εις τον ναό του Σολομώντος θα εστήνετο το άγαλμα του αυτοκράτορος πρός προσκύνησιν. Δηλαδή καισαρολατρεία. Αγαπητοί μου λίγα χρόνια πριν από την καταστροφήν της Ιερουσαλήμ, πάλι από τους Ρωμαίους ο ναός του Σολομώντος, (που μέσα δεν έμπαιναν λαϊκοί, πολλώ δε μάλλον γυναίκες,μόνον ιερείς, και εις τα άγια των αγίων μόνον ο αρχιερεύς, κι αυτός μια φορά τον χρόνο) εκεί εστήθηκε το άγαλμα του αυτοκράτορος. Και του Διός. Σας κάνει εντύπωση; Αλλά αυτό είναι το βρέλυγμα της ερημώσεως. Δηλαδή ότι ο ναός πλέον ερημώθηκε. Και είναι βδέλυγμα αυτό το οποίο κατέστησε έρημο τον ναό. Ποιο είναι το βδέλυγμα; Το άγαλμα του αυτοκράτορος. Ή το άγαλμα του Διός που στήθηκε εκεί πέρα. Μην ξεχνάτε ότι πάνω από τον τάφο του Χριστού έγινε ναός της Αφροδίτης. Για να εξαφανισθεί η μνήμη του τάφου του Χριστού, το ακούσατε;
Στήθηκε, κτίστηκε ναός της Αφροδίτης για να γίνωνται ασχημίες και βρωμιές και να μην υπάρχει η μνήμη του τάφου του Χριστού. Αυτά έκαναν οι ειδωλολάτρες. Αλλά το μάτι του Δανιήλ και φυσικά και του Κυρίου που ερμηνεύει τον Δανιήλ τον προφήτη, διαπερνά τους αιώνας αγαπητοί μου και φτάνει εις τον Αντίχριστον, τύπος του οποίου υπήρξε ο αυτοκράτωρ του οποίου στήθηκε το άγαλμα στον ναό του Σολομώντος.
Και γράφει τώρα ο Απόστολος Παύλος Β' θεσ. 2,4Ώστε αυτόν (ποιόν αυτόν; τον Αντίχριστον, τον άνoμoν) εις τον ναό του θεού (ποιός είναι ο ναός του Θεού;) ως θεόν καθίσας αποδεικνυντα εαυτόν ότι εστί θεός." Θα καθησει και θα προσκυνηθεί εις τον ναόν του Θεού και θα αποδεικνύει τον εαυτόν του ότι είναι θεός.
Επιτρέψατέ μου, αν και θα επανέλθω εις τον Απόστολο Παύλο προσεχώς, αλλά εδώ τώρα, κάπως έτσι περιστασιακά, θα λέγαμε ότι ο ναός, ποιος θα είναι; Ρωτάει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, ποιός θα είναι και έκανε τις κατηχήσεις του μέσα στον ναό της Αναστάσεως, που είχε κτίσει η αγία Ελένη, στα Ιεροσόλυμα γύρω στο 350 μΧ, και λέγει, ποιος ναός; Αυτός εδώ ο ναός που είμεθαΜη γένοιτο, λέγει, όχι, όχι, όχι. Θα χτίσει ο Αντίχριστος τον ναό του Σολομώντος κι εκεί θα προσκυνηθεί. Ο ναός του Σολομώντος δέν χτίστηκε ακόμη. Θα κτιστεί, είναι στα σκαριά, είναι το όνειρο των Εβραίων. Μάλιστα τις πέτρες τις έχουν έτοιμες στις Η.Π.Α. Το γιατί βέβαια οι πέτρες θα είναι από τις Η.Π.Α, είναι ο εξής λόγος ότι δεν πρέπει κατά την παλαιά κατασκευή του ναού, να ηκούετο σφύρα και καλέμι εις τον τόπο που θα εκτίζετο ο ναός. Έπρεπε να πελεκηθούν οι πέτρες σε μακρινή περιοχή.
Ετσι έκτισε ο Σολομών τον ναό, τον ομώνυμο. Έτσι τον έκτισε. Αλλά θα τα πούμε πιο καλύτερα προσεχώς. Αλλά όμως αγαπητοί μου,έτσι λέγει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, δέν μας το καθορίζει όμως ο Απόστολος Παύλος, μήπως καθήσει και εις τον ναό του Θεού δηλαδή και σε χριστιανικό ναόν; Νεώτεροι ερμηνευτές, εκφράζουν τον εξής φόβον και τρομάξτε. Εγώ όταν το διάβασα τρόμαξα. Μήπως ήδη, μήπως ήδη, πρόδρομοι του Αντιχρίστου κάθονται και σε ορθόδοξους ναούς και τιμώνται, ενώ στήν πραγματικότητα από μέσα τους είναι αντίχριστοι; Μήπως δηλαδή ενεργεί ο Αντίχριστος ακόμη και σε Ορθόδοξους ναούς; Ο νοών νοείτω, κι ας καταλαβαίνει. Αγαπητοί μου υπάρχει και αυτός ο φόβος (σ.ι. φανερώθηκαν οι κρυφοί αντίχριστοι το 2016 στην αιρετική συνοδο του Κολυμπαρίου, η οποία αποτελεί την μεγάλη αποστασία που αναφέρει ο Απόστολος Παυλος, Β' Θεσ.) .
Ο Πλίνιος ο νεότερος,ο οποίος ήταν επαρχος της Βιθυνίας, ο γνωστός ως λόγιος, που έχουμε τα έργα του στην λατινική έζησε το 111 έως 113 μ.Χ. έδρασε στην Βιθυνία συγγνώμη από το 111 έως 113 μετά Χριστόν φυσικά, αυτός ο λόγιος έστειλε μια περίφημη επιστολή την οποία διασώζει ο Ευσέβιος Καισαρείας στην Εκκλησιαστική του ιστορία, στον τρίτο τόμο,μιά περίφημη επιστολή στον Τραϊανό, που είχε εξαπολύσει τρομερό διωγμό εναντίον των Χριστιανών, και του γράφει ο Πλίνιος: " 'Εξω του μή βούλεσθαι εαυτούς ειδολολατρείν ουδέν ανόσιον. εν αυτοίς ευρηκέναι." Δεν υπάρχει, λέει τίποτα να βρει κανείς σ' αυτούς ανόσιο,αμαρτωλό, κακόηθες. Δεν είναι, λέγει,ούτε μοιχοί άνθρωποι, ούτε πόρνοι,ούτε φονείς οι Χριστιανοί, έξω από ένα σημείο: δέν ειδωλολατρούν, δέν προσκυνούν τους θεούς. Που σημαίνει ότι οι πιστοί και οι εκλεκτοί άνθρωποι ένα μόνο έγκλημα θα έχουν. Δεν θα προσκυνήσουν τον Αντίχριστο.
Αλλά,ο Αντίχριστος θα στραφεί εναντίον τους κατά έναν φοβερόν τρόπο, Ακούσατέ το.
Καί ποιεί πάντας,(ποιός ; ο Ψευδοπροφήτης) τους μικρούς και τους μεγάλους και τους πλουσίους και τους πτωχούς και τους ελευθερους καi τους δούλους, να δώσουσιν αυτοίς χάραγμα επί της χειρός αυτών της δεξιάς ή επί των μετώπων αυτών.
Θα κάνει λέει τους πάντας μικρούς και μεγάλους πλουσίους και φτωχούς ελεύθερους και δούλους, όλες τις τάξεις των ανθρώπων, ώστε να τους βάλει χάραγμα ή στο δεξί χέρι, σφραγίδα ή στο μέτωπο, που θα αποδεικνύεται ότι αυτοί ήδη προσεκύνησαν τον Αντίχριστο και θα φέρουν την σφραγγίδα του Αντιχρίστου, αλλά γι' αυτά τα θέμα αγαπητοί μου, επειδή η ώρα ετελείωσε, πρώτα ο Θεός, θα μιλήσουμε την ερχομένη Κυριακή.




Σχόλια

  1. Ανώνυμος8/23/2021

    Σας ευχαριστώ πολύ,
    ο Θεός μαζί σας.

    Κωνσταντίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου