- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΗΣ, ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ - Ο Υπασπιστής του Αντιχρίστου ( ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ )
Αναρτήθηκε από
Ασκητής
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Οι μαρτυρίες που έχουμε για τον υπασπιστή του Αντιχρίστου δεν είναι λίγες. Αναφέρονται σ’ αυτόν οι Άγιοι Ειρηναίος, Ιππόλυτος, Βικτωρίνος, Ιερώνυμος και Νεόφυτος ο έγκλειστος. Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία αναφέρονται οι Ανδρέας, Αρέθας και άλλοι. Εκτός από Υπασπιστής του Αντιχρίστου ονομάζεται, επίσης, και « Ψευδοπροφήτης » και Πρόδρομος του Αντιχρίστου.
O Υπασπιστής του Αντιχρίστου και το πρόβλημα των θηρίων της Αποκάλυψης.
Η υπόθεση του Υπασπιστή του Αντιχρίστου συνδέεται άμεσα με το πρόβλημα των θηρίων της Αποκάλυψης. Κι αυτό, διότι η βιβλική βάση πάνω στην οποία στηρίζεται η πατερική παράδοση για τον Υπασπιστή του Αντιχρίστου βρίσκεται μόνο στο βιβλίο της Αποκάλυψης και, μάλιστα, στα σχετικά με τα θηρία χωρία.
Ειδικότερα, τα χωρία στα οποία στηρίζεται η πατερική διδασκαλία για το πρόσωπο του υπασπιστή του Αντιχρίστου είναι τα Απ. 13,11-17, όπου παρουσιάζονται τα σχετικά με το εκ γης θηρίον, και τα Απ. 19,20 και 20,10, που αφορούν τον Ψευδοπροφήτη.
Ο στίχος 19,20, όπου περιγράφεται η οριστική κατάλυση των δυνάμεων του σκότους,αποτελεί το συνδετικό κρίκο που ταυτίζει το εκ γης θηρίο με τον Ψευδοπροφήτη, αφού ο τρόπος με τον οποίο περιγράφεται η δράση του τελευταίου στο στίχο αυτό, παραπέμπει σαφώς στο εκ γης θηρίον του 13ου κεφαλαίου της Αποκάλυψης.
Το εκ γης θηρίον
και ο Ψευδοπροφήτης είναι το ίδιο
πρόσωπο, και αυτό επισημαίνεται και απ’
τους Αγίους Ειρηναίο, Βικτωρίνο, Ιερώνυμο
και Νεόφυτο τον έγκλειστο [Βλ. Βικτωρίνου και Ιερωνύμου, E.Α., CCEL, σελ. 359, και CSEL, σελ. 126-127, Νεοφύτου του εγκλείστου, Σαφήνεια, Υπόθεσις ιβ΄, σελ. 242. Και στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία επισημαίνεται απ’ τους Οικουμένιο, Ανδρέα και Αρέθα πως το εκ γης θηρίον και ο ψευδοπροφήτης είναι το ίδιο πρόσωπο].
Από εκεί και ύστερα, ο προσδιορισμός της ταυτότητας του εκ γης θηρίου μας δίνει, ταυτόχρονα, και την ταυτότητα του Ψευδοπροφήτη.
Οι Άγιοι Ειρηναίος, Βικτωρίνος, Ιερώνυμος και Νεόφυτος ο έγκλειστος θεωρούν πως οι στίχοι που περιγράφουν τη δράση του εκ γης θηρίου-Ψευδοπροφήτη μας δίνουν πληροφορίες για τον υπασπιστή του Αντιχρίστου.
Ο Ιππόλυτος διαφοροποιείται σ’ αυτό το σημείο καθώς δεν ταυτίζει αλλά απλά συνδέει τον ψευδοπροφήτη με το εκ γης θηρίον. Το ένα κέρατο του θηρίου είναι ο Ψευδοπροφήτης και το άλλο ο Αντίχριστος. Ολόκληρο το θηρίο συμβολίζει τη βασιλεία του Αντιχρίστου [ Βλ. Ιππολύτου, Περί Χριστού και Αντιχρίστου, XLIX, σελ. 213, « τό μέν οὖν θηρίον τό ἀναβαῖνον τό ἐκ τῆς γῆς τήν βασιλείαν τήν τοῦ ἀντιχρίστου ἐσομένην λέγει, τά δέ δύο κέρατα αὐτόν καί τόν μετ᾿ αὐτοῦ ψευδοπροφήτην » ].
Κατά τον Άγιο Βέδα το εκ της γης θηρίον είναι ή κάποιος που ενεργεί εξ ονόματος του εκ θαλάσσης θηρίου, ή το ίδιο το εκ θαλάσσης θηρίο. Ενέργειες του εκ γης θηρίου αποδίδονται στον Αντίχριστο, όπως π.χ. το θαύμα της καταφοράς του πυρός. Το χάραγμα του θηρίου είναι το χάραγμα του ονόματος του Αντιχρίστου [Αλλού ο Άγιος Βέδας διευκρινίζει πως το θηρίο ερμηνεύεται ανάλογα με το χωρίο στο οποίο αναφέρεται, είτε ως ο διάβολος, είτε ως ο αντίχριστος, είτε ως η αντίθεη πόλη. Βλ. Βέδα, Ε.Α., 169-172, 190D, 193BC και Marshall, σελ. 87-94 και 140].
Όσα στοιχεία, λοιπόν, έχουμε για τον πρόδρομο του Αντιχρίστου προέρχονται από τους Αγίους Ειρηναίο, Βικτωρίνο, Ιερώνυμο και Νεόφυτο τον έγκλειστο οι οποίοι θεωρούν πως το εκ γης θηρίον, δηλαδή ο Ψευδοπροφήτης, είναι ο υπασπιστής του Αντιχρίστου [ Αντίστοιχα, γι’ αυτούς τους Πατέρες το εκ της θαλάσσης θηρίο είναι ο Αντίχριστος. Βλ. Ειρηναίου, Έλεγχος, V, 28, 2, σελ. 349-359, Βικτωρίνου και Ιερωνύμου, CSEL 116-7, 126-131 και CCEL σελ. 356-7, Νεοφύτου του εγκλείστου, Σαφήνεια, Υπόθεσις Ζ΄, σελ. 232-3, Υπόθεσις, Ι΄, σελ. 236, Υπόθεσις ΙΒ΄, σελ. 242. Οι Άγιοι Ιππόλυτος και Βέδας αν και δεν ταυτίζουν, συνδέουν, όμως, το εκ της θαλάσσης θηρίο με τον Αντίχριστο.Κατά τον Ιππόλυτο το εκ της θαλάσσης θηρίο είναι η Ρωμαϊκή Βασιλεία, την οποία θα αναστήσει και ανανεώσει ο Αντίχριστος ( Βλ. Ιππολύτου, Περί Χριστού και Αντιχρίστου, ΧLIX, σελ. 213 ). Κατά τον Άγιο Βέδα το θηρίο που ανεβαίνει απ’ την θάλασσα είναι το σώμα του διαβόλου, δηλαδή οι άνθρωποι που τον ακολουθούν, ενώ ενέργειες του εκ της θαλάσσης θηρίου αποδίδονται στον Αντίχριστο. Έτσι, η μια κεφαλή που ήταν σαν σφαγμένη και σώθηκε και το στόμα που ανοίγει για να βλασφημήσει είναι ο Αντίχριστος ( Βλ. Βέδα, Ε.Α., 169-172, 190D, 193BC και Marshall, σελ. 87-94 και 140 ). Πάντως, και στους Αγίους Ιππόλυτο και Βέδα το εκ της θαλάσσης θηρίο συνδέεται με τον Αντίχριστο.Κάτι άλλο που, επίσης, πρέπει να σημειώσουμε είναι πως υπάρχει απόλυτη πατερική συμφωνία σχετικά με τον αριθμό του θηρίου. Όλοι οι Πατέρες θεωρούν πως το χάραγμα, δηλαδή το όνομα ή ο αριθμός του ονόματος του θηρίου που αναφέρεται στα Απ. 13,17-18, είναι το όνομα και ο αριθμός του ονόματος του Αντιχρίστου. Όμως, ο αριθμός του θηρίου αυτών των στίχων της Αποκάλυψης είναι ο αριθμός του εκ της θαλάσσης θηρίου.Εκεί οδηγεί η συντακτική ανάλυση του κειμένου της Αποκάλυψης,και έτσι κατανοήθηκε απ’ τους περισσότερους Πατέρες της Εκκλησίας].
Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία οι Ανδρέας και Αρέθας ταυτίζουν το εκ γης θηρίον με τον υπασπιστή ή πρόδρομο, όπως, επίσης, τον ονομάζουν, του Αντιχρίστου.
Ο Οικουμένιος ταυτίζει το εκ γης θηρίο με τον Αντίχριστο και δεν αναφέρεται καν στην ύπαρξη του υπασπιστή του Αντιχρίστου. Γι’ αυτόν ο Ψευδοπροφήτης, το εκ γης θηρίον,είναι ο Αντίχριστος [Βλ. Οικουμενίου, Ε.Α., X, σελ. 246-7, « Ὅ τέ διάβολος και ὁ ἁντίχριστος – τοῦτον γάρ καλεῖ ψευδοπροφήτην – »].
Ο συγγραφεύς του αμφιβαλλομένου έργου του Μ. Αθανασίου «Σύνοψις αγίας Γραφής » ταυτίζει και αυτός τον Ψευδοπροφήτη με τον Αντίχριστο [Βλ. Μ. Αθανασίου, Αμφιβαλλόμενα, Σύνοψις Αγίας Γραφής, P.G. 28, 429, « Καί ἐπιάσθη τό θηρίον, καί μετ’ αὐτοῦ ὁ ψευδοπροφήτης, ὅστις ἦν ὁ Ἀντίχριστος, και εἶδε βαλλομένους αὐτούς εἰς τήν λίμνην τοῦ πυρός »].
Ολόκληρη τη Διατριβή θα τη βρείτε εδώ
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου