Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΗΣ, ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ - Ο Υπασπιστής του Αντιχρίστου ( ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ )

 


Η δράση του υπασπιστή του Αντιχρίστου

Η κύρια αποστολή και η κατ’ εξοχήν εργασία του Ψευδοπροφήτη περιγράφεται στον στίχο 13,12 της Αποκάλυψης και δεν είναι άλλη απ’ την χειραγώγηση της ανθρωπότητας στην προσκύνηση του Αντιχρίστου .« Καί ποιεῖ τήν γῆν καί τούς ἐν αὐτῇ κατοικοῦντας ἵνα προσκυνήσωσι τό θηρίον τό πρῶτον, οὗ ἐθεραπεύθη ἡ πληγή τοῦ θανάτου αὐτοῦ ». Ο σκοπός του θα είναι η προσκύνηση του πρώτου
θηρίου, δηλαδή του Αντιχρίστου.

Οι βασικοί άξονες της δράσης του Ψευδοπροφήτη, όπως περιγράφονται στους στίχους  13,11-17  και  20,10  της  Αποκάλυψης  και  αναλύονται από  τους  Πατέρες, είναι τρεις. 

Ο  πρώτος  άξονας  είναι  η  άσκηση  της  εξουσίας  εξ  ονόματος  του Αντιχρίστου.Αναφέρεται στο Απ. 13,12 [ « Και τήν ἐξουσίαν τοῦ πρώτου θηρίου πᾶσαν ποιεῖ ἐνώπιον αὐτοῦ ». Bλ. και Ειρηναίου, Έλεγχος, V, 28,2, σελ. 357.] Ο Υπασπιστής του Αντιχρίστου θα ασκεί εξουσία για λογαριασμό του Αντιχρίστου.

Ο δεύτερος άξονας είναι η σατανική θαυματουργία [Αποκάλυψη 13,13-15 « Καί ποιεῖ σημεῖα μεγάλα, ἵνα και πῦρ ποιῇ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνειν εἰς την γῆν ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων, και πλανᾶ τους κατοικοῦντας ἐπί τῆς γῆς διά τά σημεῖα ἅ ἐδόθη αὐτῷ ἐνῶπιον τοῦ θηρίου, λέγων τοῖς κατοικοῦσιν ἐπί τῆς γῆς ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίω, ὅς ἔχει την πληγήν τῆς μαχαίρης και ἔζησεν ».]
Περιγράφεται στην Αποκάλυψη μέσα σε τρείς στίχους ( Απ. 13,13-15 ), όπου και αναφέρεται ρητά ως αιτία της παγίδευσης της ανθρωπότητας στην πλάνη του Αντιχρίστου.«  καὶ ποιεῖ σημεῖα μεγάλα, καὶ πῦρἵνα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνῃ εἰς τὴν γῆν ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων.  καὶ πλανᾷ τοὺς κατοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς διὰ τὰ σημεῖα ἃ ἐδόθη αὐτῷ ποιῆσαι ἐνώπιον τοῦ θηρίου, λέγων τοῖς κατοικοῦσιν ἐπὶ τῆς γῆς ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίῳ, ὃς εἶχε τὴν πληγὴν τῆς μαχαίρας καὶ ἔζησε. καὶ ἐδόθη αὐτῷ πνεῦμα δοῦναι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα καὶ λαλήσῃ ἡ εἰκὼν τοῦ θηρίου καὶ ποιήσῃ, ὅσοι ἐὰν μὴ προσκυνήσωσι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα ἀποκτανθῶσι. » [ Απ. 13,14.] γράφεται  στην  Αποκάλυψη.  Ο  Ψευδοπροφήτης  θα  επιτελέσει  « σημεία μεγάλα »  με  μαγική  ενέργεια  και  δαιμονική  βοήθεια [Βλ. Ειρηναίου, Έλεγχος, V, 28,2, σελ. 357, « “ Καί πλανᾷ τούς κατοικοῦντας ἐπί τῆς γῆς ” , τουθ’ ἵνα μή τις αὐτόν θεϊκῇ δυνάμει δόξῃ ποιεῖν τά σημεῖα, ἀλλά μαγικῇ ἐνεργείᾳ. Καί οὐδέν γε θαυμαστόν, εἰ  τῶν δαιμονίων καί ἀποστατικῶν πνευμάτων ὑπουργούντων αὐτῷ δι’ αὐτῶν ποιεῖ σημεῖα, ἐν οἷς πλανήσει τούς κατοικοῦντας ἐπί τῆς γῆς », και Βικτωρίνου και Ιερωνύμου, CCEL, σελ. 357 και CSEL, σελ. 126-129.]
Στους  στίχους  13,13-15   της Αποκάλυψης  αναφέρονται  δύο από αυτά.
Το πρώτο είναι η κατάβαση πυρός απ’ τον ουρανό ενώπιον των ανθρώπων [Απ. 13,13, « Καί ποιεῖ σημεῖα μεγάλα, ἵνα καί πῦρ ποιῇ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνειν εἰς τήν γῆν ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων ». Το θαύμα αυτό θυμίζει την διήγηση του βιβλίου του Ιώβ όπου με σατανική ενέργεια έπεσε, πραγματικά, φωτιά απ’ τον ουρανό και κατέκαυσε την περιουσία του δικαίου. Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία ο Οικουμένιος, που ταυτίζει το εκ γης θηρίον με τον Αντίχριστο και ο συγγραφεύς του « Περι Συντελείας»  αποδίδουν σ’ αυτόν τις πράξεις του εκ γης θηρίου. Βλ. Οικουμενίου, Ε.Α., VIII, σελ. 191 και « Περί Συντελείας », ΧΧVI, σελ. 286, « κατάξει πῦρ ἐξ οὐρανοῦ ».]
Και το δεύτερο η κατασκευή εικόνας του Αντιχρίστου και στη συνέχεια η ζωοποίησή της εις τρόπον ώστε αυτή να μιλήσει και να ενεργήσει ώστε όσοι δεν την προσκυνήσουν να θανατωθούν [Απ. 13,14-5, « λέγων τοῖς κατοικοῦσιν ἐπὶ τῆς γῆς ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίῳ, ὃς εἶχε τὴν πληγὴν τῆς μαχαίρας καὶ ἔζησε. καὶ ἐδόθη αὐτῷ πνεῦμα δοῦναι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα καὶ λαλήσῃ ἡ εἰκὼν τοῦ θηρίου καὶ ποιήσῃ, ὅσοι ἐὰν μὴ προσκυνήσωσι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα ἀποκτανθῶσι ». ]
Κατά τους Αγίους Βικτωρίνο και Ιερώνυμο ο υπασπιστής του Αντιχρίστου θα ενεργήσει, ώστε να τοποθετηθεί μια χρυσή εικόνα του Αντιχρίστου στο ναό των Ιεροσολύμων. Σ’ αυτήν την εικόνα θα εισέλθει δαίμονας και μέσα από αυτήν θα εκφέρει φωνές και χρησμούς [ Βικτωρίνου και Ιερωνύμου, Ε.Α., CCSL, σελ.128-129 και CCEL, σελ. 357.]
Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία οι Οικουμένιος, Ανδρέας και Αρέθας ακολουθούν αυτήν την ερμηνευτική άποψη και παραβάλλουν το ψευτοθαύμα της ζωοποίησης της εικόνας του εκ θαλάσσης θηρίου με μια σειρά από παρόμοια θαύματα που αναφέρεται στην ιστορία πως επιτελούνταν στους ειδωλολατρικούς χρόνους. Τότε, συχνά, συνέβαινε εικόνες, αγάλματα, δένδρα και ύδατα να μιλούν, ενώ, ειδικά, τα αγάλματα κάποτε και ίδρωναν. Αυτά όλα συνέβαιναν πάντοτε με τη μεσολάβηση διαφόρων γοητών ή μάγων, όπως π.χ. του Απολλωνίου του Τυανέως [Δεν είναι τυχαίο που ο Σολόβιεφ στο έργο του παρουσιάζει τον βοηθό του Αντιχρίστου σαν θαυματοποιό με το όνομα « Απολλώνιος ». Βλ. Soloviev, ο.π., σελ. 200.] , και δεν ήταν παρά μια κοινή δαιμονική απάτη. Στην πραγματικότητα, δεν μιλούσαν, βέβαια, τα είδωλα, τα δένδρα ή τα άλλα αντικείμενα που προαναφέραμε, αλλά οι δαίμονες που ενεργούσαν μέσα από αυτά [Ο Ανδρέας Θεοδώρου μιλά και για ανθρώπους που κρύβονταν στα αγάλματα και μιλούσαν. Βλ. Ανδρέα Θεοδώρου, Η περί Αντιχρίστου ιδέα, ο.π., σελ. 407. Βλ. και Μπρατσιώτη Π., Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, ο.π. σελ. 216.]
Ο  απώτερος  σκοπός  της σατανικής θαυματοποιίας θα είναι να γίνει αποδεκτός ο Αντίχριστος ως μαρτυρούμενος από έναν τέτοιο φοβερό θαυματοποιό [Βλ. Ανδρέα Καισαρείας, Ε.Α., ΙΓ΄, ΛΖ΄, σελ. 337 και Αρέθα Καισαρείας, Ε.Α. ΧΙΙΙ, ΛΖ, σελ. 381.]

Ο τρίτος άξονας της δράσης του Ψευδοπροφήτη είναι η επιβολή του χαράγματος [Απ. 13,16-18.]
περιγράφεται σε τρεις στίχους, τους Απ. 13,16-18. 

Σχετικά μ’ αυτό το θέμα θα αναφερθούμε εκτενέστερα στην οικεία ενότητα.

Ολόκληρη τη Διατριβή θα τη βρείτε εδώ












Σχόλια