Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΗΣ, ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ - Ο Υπασπιστής του Αντιχρίστου ( ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ )

 



Η επιφύλαξη πάνω στο ζήτημα της έλευσης του υπασπιστή του Αντιχρίστου

Στην αρχή της ενότητας αναφερθήκαμε στο πρόβλημα του καθορισμού της ταυτότητας των θηρίων της Αποκάλυψης.
Όλα αυτά που αναφέραμε, μας περιγράφουν την εικόνα που μας δίνουν οι Άγιοι Ειρηναίος, Ιππόλυτος, Βικτωρίνος, Ιερώνυμος και Νεόφυτος ο έγκλειστος, βασιζόμενοι σε μια συγκεκριμένη ερμηνεία και ανάγνωση της Αποκάλυψης, την ερμηνεία που ταυτίζει το εκ γης θηρίο με τον υπασπιστή του Αντιχρίστου [Μια διαφορετική ερμηνεία της θα έδινε μια διαφορετική εικόνα. Μια κάπως διαφορετική εκδοχή δίνουν οι Άγιοι Ιππόλυτος και Βέδας. Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία ο Οικουμένιος δεν αναφέρεται σε Πρόδρομο του Αντιχρίστου αλλά μιλά για ένα σατανικό πνεύμα που θα βοηθήσει τον Αντίχριστο. Ο Οικουμένιος ταυτίζει αυτό το πνεύμα με το εκ θαλάσσης θηρίο, ενώ ερμηνεύει το εκ γης θηρίο ως τον Αντίχριστο. Βλ. σχετικά Οικουμενίου, Ε.Α., VII, σελ. 183-186. Όμως, και αυτή η θεωρία για το σατανικό πνεύμα που θα βοηθήσει τον Αντίχριστο παρουσιάζει μια ομοιότητα με την θεωρία για την έλευση του υπασπιστή του Αντιχρίστου. Πάντως, ο Οικουμένιος, τελικά, είναι ο μόνος που δεν αναφέρει τον υπασπιστή του Αντιχρίστου αφού και κατά τον Άγιο Βέδα το εκ γης θηρίο μπορεί να  είναι κάποιος που ενεργεί εξ ονόματος του εκ θαλάσσης θηρίου, το οποίο συνδέει με τον Αντίχριστο.]
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι άλλοι Πατέρες δεν αναφέρουν τίποτε απολύτως για τον Ψευδοπροφήτη. Αναφέρουν συνεργάτες και βοηθούς του Αντιχρίστου, όχι, όμως, κάποιον συγκεκριμένο υπασπιστή [Βλ. Ιωάννου Χρυσοστόμου, Εις το κατά Ματθαίον, Ομιλία ΟΣΤ΄, Β΄, P.G. 58, 697, « Ἐνταῦθα τόν Ἀντίχριστον φησί, καί δείκνυσί τινας διακονησαμένους αὐτῷ » και Εφραίμ, Λόγος εις την Παρουσίαν του Κυρίου, σελ. 121.]
Ούτε, όμως, ρητά, λένε πως δεν θα προηγηθεί του Αντιχρίστου κάποιος Ψευδοπροφήτης και Πρόδρομος. Δεν καταθέτουν αλλά ούτε και απορρίπτουν την θεωρία της έλευσής του.
Εμείς θεωρούμε την παράδοση των αγίων Ειρηναίου,  Ιππολύτου,  Βικτωρίνου,  Ιερωνύμου  και  Νεοφύτου  του  εγκλείστου  αρκετά ισχυρή,  ώστε  να  θεωρείται  κάτι  παραπάνω  από  πιθανή.  Άλλωστε,  δεν  απορρίπτεται κατηγορηματικά από κάποιον άλλον.
Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία οι Ανδρέας και Αρέθας επαναλαμβάνουν την ίδια θέση. Ο Οικουμένιος αναφέρει κάτι παρόμοιο.
Άλλωστε η έλευση κάποιου προδρόμου είναι σύμφωνη και με την τακτική της μίμησης από τον Αντίχριστο της Παρουσίας του Κυρίου.
Ούτως ή άλλως, για μας τα ερωτήματα ποιός θα επιτελέσει ψευτοθαύματα ή αν το χάραγμα θα επιβληθεί απ’ τον Αντίχριστο ή απ’ τον Υπασπιστή του έχουν μικρή σημασία.
Μείζονα σημασία έχει το ότι θα γίνουν ψευτοθαύματα, αυτό που έχει πρώτιστη σπουδαιότητα είναι πως το χάραγμα θα επιβληθεί.
Πάντως, στο Απ. 20,10 εμφανίζεται η σατανική τριάδα, Δράκων, Θηρίο και Ψευδοπροφήτης.
Ο ένας της τριάδας ερμηνεύεται ως ο Σατανάς και ο άλλος ως ο Αντίχριστος. 
Αν κάποιος αρνηθεί πως ο υπασπιστής του Αντιχρίστου θα έρθει ως ιδιαίτερο πρόσωπο, θα πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα ποιός είναι ο τρίτος.


Ολόκληρη τη Διατριβή θα τη βρείτε εδώ











Σχόλια