- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Αναρτήθηκε από
Ασκητής
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Η διαφορά μεταξύ της κατάστασης σας απο «μη συνδεδεμένος» (offline) και «συνδεδεμένος» (online) θα είναι πολύ πιο δύσκολο να προσδιοριστεί.
29/10/2021
Το Facebook άλλαξε πρόσφατα (28/10/2021) το όνομά του σε "Meta" για να ευθυγραμμίσει την εταιρεία με τις φιλοδοξίες της να δημιουργήσει το "Metaverse".
Το metaverse δεν είναι ακόμη σε πλήρη εφαρμογή, αλλά θα μπορούσε να αποτελέσει την επόμενη εξέλιξη του διαδικτύου.
Η ιδέα είναι ότι η «εκτεταμένη πραγματικότητα» - ο συνδυασμός επαυξημένης, εικονικής και μικτής πραγματικότητας - θα γίνει ένα βασικό μέσο για την κοινωνική και επιχειρηματική δέσμευση.
Αν ενδιαφέρεστε για την τεχνολογία, πιθανώς έχετε ακούσει τη λέξη της επικαιρότητας - Το "Metaverse".
Ο ενθουσιασμός γύρω από αυτόν τον όρο μπορεί να έφτασε στο ζενίθ του την Πέμπτη, όταν το Facebook ανακοίνωσε την μετονομασία του σε "Meta", για να ευθυγραμμίσει τις δραστηριότητές του με τη φιλοδοξία του να οικοδομήσει το Μetaverse.
Τι είναι το Metaverse;
Το Μetaverse δεν υπάρχει - τουλάχιστον όχι ακόμα.
Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει τίποτα που θα μπορούσε νόμιμα να χαρακτηριστεί ως το "Metaverse".
Ένας χρήσιμος παραλληλισμός για την κατανόηση της ανάπτυξής του - με μια αναφορά στον αναλυτή τεχνολογίας Benedict Evans - μπορεί να είναι η ιστορία του επιχειρηματία στον τομέα των τηλεπικοινωνιών Craig McCaw, για την πρώτη φορά που άκουσε τι έιναι το Διαδίκτυο.
Φημολογείται ότι ο Steve Jobs, διευθύνων σύμβουλος της Apple, ήταν αυτός που περιέγραψε τις επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει στις επικοινωνίες, το εμπόριο και την πληροφόρηση ένα παγκοσμίως κατανεμημένο δίκτυο διασυνδεδεμένων υπολογιστών.
Όταν ο Jobs του εξήγησε, τοτε η αντίδραση του McCaw ήταν η εξής: «Ας το αγοράσουμε!»
Όπως δεν μπορείτε να επενδύσετε στο ίδιο το διαδίκτυο ως προϊόν, έτσι δεν μπορείτε να αναγνωρίσετε το Metaverse ως ένα μοναδικό προϊόν ή τεχνολογία ή υπηρεσία.
Μια καλύτερη ερώτηση θα μπορούσε να είναι: τι θα μπορούσε να γίνει το metaverse;
Το Metaverse ως η επόμενη μεγάλη υπολογιστική πλατφόρμα
Οι ειδήμονες της τεχνολογίας θα απαντούσαν ότι το διαδίκτυο θα εξελιχθεί τελικά στο Metaverse, το οποίο θα αποτελέσει την επόμενη μεγάλη υπολογιστική πλατφόρμα.
Εάν η ιδέα αυτή μπορεί να υλοποιηθεί, τότε αναμένεται να μετασχηματίσει τόσο πολύ την κοινωνία και τη βιομηχανία όσο και το κινητό τηλέφωνο.
Το διαδίκτυο αποτελεί σήμερα συχνά το κύριο σημείο εισόδου για εκατομμύρια από εμάς: για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε πληροφορίες και υπηρεσίες, να επικοινωνήσουμε και να συναναστραφούμε μεταξύ μας, να πουλήσουμε αγαθά και να διασκεδάσουμε.
Το Metaverse προβλέπεται να αναπαράγει αυτή την προοπτική αξιών - με την κύρια διαφορά ότι η διάκριση μεταξύ της κατάστασης σας απο «μη συνδεδεμένος» (offline) και «συνδεδεμένος» (online) θα είναι πολύ πιο δύσκολο να προσδιοριστεί.
Αυτό θα μπορούσε να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους, αλλά πολλοί εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι η «εκτεταμένη πραγματικότητα» (Extended Reality / XR) - ο συνδυασμός επαυξημένης, εικονικής και μικτής πραγματικότητας - θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.
Στο επίκεντρο της έννοιας του Metaverse βρίσκεται η ιδέα ότι τα εικονικά, τρισδιάστατα περιβάλλοντα που είναι προσβάσιμα και διαδραστικά σε πραγματικό χρόνο, θα αποτελέσουν το μέσοβ ώστε να μετασχηματιστεί η κοινωνική και επιχειρηματική αλληλεπίδραση.
Για να γίνουν πρακτικά εφαρμόσιμα, τα περιβάλλοντα αυτά θα εξαρτηθούν από την ευρεία υιοθέτηση της «εκτεταμένης πραγματικότητας».
Μέχρι τώρα, οι τεχνολογίες της «εκτεταμένης πραγματικότητας» (Extended Reality / XR) περιορίζονταν κυρίως σε ένα υποσύνολο βιντεοπαιχνιδιών και σε εξειδικευμένες επιχειρηματικές χρήσεις.
Ωστόσο, καθώς τα παιχνίδια γίνονται όλο και περισσότερο οι βάσεις για κοινωνικές εμπειρίες, αυξάνεται η πιθανότητα ότι τα χαρακτηριστικά τους - μόνιμοι εικονικοί κόσμοι με συνεχόμενες ανακαλύψεις που αποτελούν μέσα για ανοιχτή και δημιουργική έκφραση, καθώς επίσης είναι αγωγοί μιας παγκόσμιας κουλτούρας (pop culture / popular culture) - μπορούν και θα εφαρμοστούν και για άλλα θέματα.
Σύνδεση των ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων με την οικονομική δραστηριότητα του πραγματικού κόσμου στο Metaverse
Το Μetaverse αναμένεται επίσης να συνδεθεί στενά με την οικονομία του πραγματικού κόσμου - και τελικά να αποτελέσει προέκτασή της.
Με άλλα λόγια, το Metaverse πρέπει να παρέχει στις εταιρείες και τα άτομα τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην οικονομική δραστηριότητα με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν σήμερα.
Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να κατασκευάζετε, να εμπορεύεστε και να επενδύετε σε προϊόντα, αγαθά και υπηρεσίες.
Σε κάποιο βαθμό, αυτό μπορεί να στηριχθεί στη χρήση των μοναδικών και αδιαίρετων κουπονιών (non-fungible tokens / NFTs) ως βάση για τη δημιουργία αξίας.
Ένα NFT είναι μια αξίωση ιδιοκτησίας για ένα μοναδικό, μη ανταλλάξιμο ψηφιακό περιουσιακό στοιχείο που αποθηκεύεται σε ένα μπλοκτσέιν (Blockchain).
Εάν τα NFTs γίνουν ένα ευρέως αποδεκτό εργαλείο για την εμπορία τέτοιων αγαθών, τότε θα μπορούσαν να συμβάλουν στην επιτάχυνση της χρήσης των οικοσυστημάτων «εκτεταμένης πραγματικότητας» (Extended Reality / XR) ως χώρους όπου οι άνθρωποι θα συνδυάζουν στοιχεία της ψηφιακής οικονομίας με τη ζωή τους εκτός σύνδεσης.
Ένας τρόπος να σκεφτεί κανείς αυτή τη διαδικασία είναι: όπως το App Store ενθάρρυνε τις επιχειρήσεις να ψηφιοποιήσουν τις δραστηριότητές τους, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να χρησιμοποιούν (και να πληρώνουν) τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν από οποιαδήποτε τοποθεσία.
Αυτό θεμελίωσε την ιδέα ότι το λιανικό και το ψηφιακό εμπόριο δεν χρειάζεται να είναι χωριστά, ανοίγοντας με αυτό τον τρόπο το δρόμο για μια πληθώρα περιπτώσεων χρήσης αυτής της ιδέας που μπορεί αρχικά να μην είχαν νόημα.
Για παράδειγμα, είναι πιθανόν ότι η Peloton (μια εταιρεία που παράγει εξοπλισμό γυμναστικής και μαθήματα γυμναστικής μέσω βίντεο) δεν θα υπήρχε χωρίς το App Store.
Χωρίς την ύπαρξη ενός ευρέως διαδεδομένου μέσου για τις εμπειρίες των ψηφιακών καταναλωτών, τοτε μια υπηρεσία που βασίζεται κυριολεκτικά στη σωματική δραστηριότητα θα είχε πολύ μικρή επιχειρηματική προοπτική για να βγει στο διαδίκτυο.
Ένα επιτυχημένο όραμα του Μetaverse προβλέπει μετασχηματισμούς - όπως αυτοί που λαμβάνουν χώρα τώρα με επιταχυνόμενο ρυθμό και σε καθολική κλίμακα.
Χαρακτηριστικά και προκλήσεις του Metaverse
Αν όλα αυτά εξηγούν τις βάσεις όπου δημιουργείται το Metaverse, δυστυχώς δεν μπορούν να προβλέψουν ακριβώς πώς θα μοιάζει.
Πράγματι, βρισκόμαστε ακόμη στο εννοιολογικό στάδιο του Metaverse.
Ωστόσο, ο επενδυτής Matthew Ball εντοπίζει επτά βασικά χαρακτηριστικά που μπορούν να βοηθήσουν τα ανήσυχα μυαλά να φανταστούν πώς θα μπορούσε να διαμορφωθεί.
Αυτές περιλαμβάνουν την μονιμότητα (δεν υπάρχει προφανές "on" ή "off" για την πρόσβαση), τον συγχρονισμό (ύπαρξη σε πραγματικό χρόνο) και τη διαλειτουργικότητα - καθώς και το γεγονός ότι είναι γεμάτο με περιεχόμενο και εμπειρίες , τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις.
Υπάρχουν βέβαια ερωτήματα σχετικά με το τι θα σημαίνει το Metaverse για την ιδιωτικότητα - αν θα είναι χωρίς αποκλεισμούς και πώς θα μετριάσει το επιβλαβές περιεχόμενο και περιβάλλον που θα μπορούσαν να δημιουργηθεί.
Επειδή το Metaverse βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, υπάρχει τώρα η ευκαιρία να ενσωματωθούν αυτά τα χαρακτηριστικά από το σχεδιασμό.
Η ιδέα για το Metaverse μπορεί να ακούγεται πολλά υποσχόμενη, γι' αυτό και πολλές από τις κορυφαίες τεχνολογικές εταιρείες παγκοσμίως επενδύουν στην ανάπτυξή του.
Εάν μπορέσει να καρποφορήσει, είναι πιθανό να μεταμορφώσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.
Ακολουθεί σχετικό βίντεο με στιγμιότυπα απο την παρουσίαση που έκανε ο ιδρυτής του Facebook/Meta, ο Mark Zuckerberg για το Metaverse που στήνει:
«Η Δημοκρατία και η Ανεξαρτησία πεθαίνουν»
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Σχόλια
Εξοχο... ευχαριστώ !!
ΑπάντησηΔιαγραφή