Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Το Νταβός αποκαλύπτει τα βασικά στοιχεία για ένα «πράσινο» σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης


24/05/2022,

By Kit Knightly,

For the OffGuardian

Σήμερα το πρωί, σε ένα από τα ζωντανά μεταδιδόμενα πάνελ του WEF, ο πρόεδρος της Alibaba Holdings, J. Michael Evans, ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία εργάζεται πάνω σε μια εφαρμογή που θα μπορούσε να παρακολουθεί το αποτύπωμα άνθρακα ενός μεμονωμένου χρήστη.

Ο πρώην αντιπρόεδρος της Goldman Sachs δήλωσε στο ακροατήριο του συνεδρίου "Strategic Outlook: Στρατηγική πολιτική: Υπεύθυνη κατανάλωση":

«Αναπτύσσουμε, μέσω της τεχνολογίας, μια δυνατότητα για τους καταναλωτές να μετρούν το δικό τους αποτύπωμα άνθρακα. Τι σημαίνει αυτό; Να μετρούν πού ταξιδεύουν, πώς ταξιδεύουν, τι τρώνε, τι καταναλώνουν στην πλατφόρμα μας. Οπότε: Ένας ατομικός καταγραφέας αποτυπώματος άνθρακα».

Να διευκρινιστεί ότι ο Evans αναφερόταν μόνο στην πλατφόρμα της Alibaba... αλλά αυτή είναι μια μεγάλη πλατφόρμα.

Η κινεζική εταιρεία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο μετά την Amazon, με έσοδα που ξεπέρασαν τα 715 δισεκατομμύρια γουάν το 2021 (δηλαδή πάνω από 110 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Και δεν είναι απλώς μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Μέσω των εταιρειών χρηματοοικονομικών και τεχνολογικών υπηρεσιών της, η Alibaba διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη αγορά διαδικτυακών τόπων (domain name), τον πάροχο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τις υπηρεσίες αποθήκευσης στο ψηφιακό νέφος της Κίνας, καθώς και τη μεγαλύτερη πλατφόρμα πληρωμών στον κόσμο.

Μέσω της Alihealth παρέχει υπηρεσίες διαδικτυακού φαρμακείου, καθώς και τεχνολογία πληροφορικής σε νοσοκομεία και κλινικές. Από τότε που αγόρασαν την AutoNavi το 2014, κατέχουν επίσης τη μεγαλύτερη εταιρεία πλοήγησης με ηλεκτρονικό χάρτη στην Κίνα.

Ουσιαστικά, στην Κίνα, αν θέλετε να πληρώσετε για κάτι στο διαδίκτυο, πιθανότατα χρησιμοποιείτε το Alibaba. Αν θέλετε να παραγγείλετε κάτι στο διαδίκτυο από μια μικρή επιχείρηση, μάλλον χρησιμοποιείτε το Alibaba. Αν θέλετε να πουλήσετε τα μεταχειρισμένα σας πράγματα, μάλλον χρησιμοποιείτε το Alibaba.

Αν θέλετε να καταχωρήσετε ένα domain, να πάτε σε ένα φαρμακείο, να κάνετε check-in σε ένα νοσοκομείο, να στείλετε ένα email, να χρησιμοποιήσετε έναν χάρτη ή ένα GPS... καταλάβατε.

Ο τομέας πληροφορικής της Alibaba είναι επίσης ηγέτης της αγοράς στις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης, καθώς είναι η πρώτη πλατφόρμα πληρωμών που άρχισε να χρησιμοποιεί τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για την επιβεβαίωση πληρωμών το 2017.

Άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη περιλαμβάνουν το "CityBrain", μια τεχνητή νοημοσύνη που έχει σχεδιαστεί για να σαρώνει πόλεις και να παρέχει «βελτιωμένες» υπηρεσίες κυκλοφορίας. Προειδοποιεί για πιθανά ατυχήματα, καθώς και καθιστά τις δημόσιες συγκοινωνίες πιο αποτελεσματικές, μια σαφής κίνηση προς τις «έξυπνες πόλεις».

Η εταιρεία έχει επίσης προηγούμενα όσον αφορά τις εφαρμογές «ατομικού αποτυπώματος άνθρακα». Το 2017 η θυγατρική της πλατφόρμας πληρωμών Ant Financial Services ανακηρύχθηκε 6η στη λίστα "Change the World" του Fortune για την εφαρμογή Ant Forest.

Σύμφωνα με το Fortune, το Ant Forest είναι «η μεγαλύτερη πλατφόρμα στον κόσμο για την παρακολούθηση του αποτυπώματος άνθρακα των ατόμων» και να πώς λειτουργεί:

«Οι χρήστες κερδίζουν πόντους για τη φύτευση εικονικών δέντρων υιοθετώντας συνήθειες φιλικές προς τη γη. Η εταιρεία φυτεύει ένα πραγματικό δέντρο για κάθε 17,9 κιλά άνθρακα που εξοικονομεί».

Είναι απίστευτα ασαφείς σχετικά με το πώς οι χρήστες «κερδίζουν» αυτούς τους πόντους ή τι ακριβώς είναι αυτές οι «φιλικές προς τη Γη συνήθειες», αλλά δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιοφυΐα για να κάνει κάποιες εικασίες.

Και ενώ εστιάζουμε στην ατομική παρακολούθηση του αποτυπώματος άνθρακα, κάτι άλλο που λέει ο Έβανς αργότερα στο πάνελ είναι εξίσου ενδιαφέρον:



«Το τρίτο πράγμα, το ονομάζουμε «Πράσινο Ταξίδι». Έτσι, έχουμε μέσα στην επιχείρησή μας κάτι που ονομάζεται AMAP - μια χαρτογράφηση, σκεφτείτε το Google Maps ή το Ways - συν μια επιχείρηση ταξιδιωτικών προορισμών. Έτσι, αυτό που θα επιτρέψουμε στους ανθρώπους να κάνουν είναι, πρώτα απ' όλα, να υπολογίσουν την καλύτερη και πιο αποδοτική διαδρομή και επίσης την πιο αποδοτική μορφή μεταφοράς. Και στη συνέχεια, αν επωφεληθούν αυτών των συστάσεων, θα τους δώσουμε μπόνους πόντους που μπορούν να εξαργυρώσουν αλλού στην πλατφόρμα μας. Έτσι, τους δίνεται κίνητρο να κάνουν το σωστό, ακόμη και ενώ τους παρέχεται η δυνατότητα να κάνουν το λάθος».

Ας βάλουμε λοιπόν αυτά τα τρία γεγονότα μαζί. Φαίνεται ότι η Alibaba διαθέτει σήμερα εφαρμογές, είτε σε χρήση είτε σε ανάπτυξη, οι οποίες:

  • Παρακολουθούν τις διαδρομές και τις μεθόδους μετακίνησης και «επιβραβεύουν» τους χρηήστες για τη «σωστή επιλογή».
  • Μπορούν να παρακολουθούν το «αποτύπωμα άνθρακα» ενός ατόμου, συμπεριλαμβανομένου του τι τρώει και πού.
  • Οι χρήστες «κερδίζουν πόντους» για τις «φιλικές προς τη γη συνήθειες».

Ακόμη και μεμονωμένα αυτές οι λειτουργίες είναι αρκετά ανησυχητικές, αλλά ο συνδυασμός τους δημιουργούν μια πολύ ανησυχητική εικόνα για το μέλλον.

Επιπλέον, συνδυάστε το με όσα γνωρίζουμε για την εμβέλεια της εταιρείας μέσω των θυγατρικών της: Έξυπνες πόλεις, τραπεζικές υπηρεσίες, αρχεία υγειονομικής περίθαλψης, ηλεκτρονική αλληλογραφία, δραστηριότητα στο διαδίκτυο και πολλά άλλα.

Σε πόσο καιρό η Alibaba θα αποφασίσει να «επιβραβεύσει» και άλλες «σωστές επιλογές» που δεν έχουν καμία σχέση με το περιβάλλον; Όπως ο εμβολιασμός, για παράδειγμα.

Πόσο καιρό μετά από αυτό θα αρχίσουν να τιμωρούν τις λανθασμένες επιλογές;

Τεχνικά έχουν ήδη πρόσβαση στα δεδομένα που θα χρειάζονταν για να κατασκευάσουν αυτό το σύστημα. Θα ήταν εξαιρετικά αφελές το να μην βλέπουμε πού οδηγεί αυτό.

Και, φυσικά, δεν θα είναι μόνο η Κίνα. Αν η Alibaba το κάνει αυτό, τότε η Google, η Amazon, η Apple και όλοι οι υπόλοιποι δεν θα είναι πολύ πίσω.

Σχόλια