Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Τι είναι η ψηφιακή ταυτότητα (δύο βίντεο με απομαγνητοφώνηση).


Ακολουθεί απομαγνητοφώνηση στην Ελληνική γλώσσα.


Σύμφωνα με το άρθρο 6 της Παγκόσμιας Διακύρηξης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων “όλοι έχουν το δικαίωμα αναγνώρισης και παντού, ως πρόσωπα, ενώπιον του νόμου.


Όμως 1.2 δις ανθρώπων στον κόσμο ζουν χωρίς έγγραφα που πιστοποιούν την ύπαρξη τους.


Αυτό σημαίνει ότι είναι αποκλεισμένοι από την σύγχρονη κοινωνία και τις καθημερινές δραστηριότητες που θεωρούμε δεδομένες.


Το ID2020 πιστεύει ότι το μέλλον μπορεί να είναι διαφορετικό. Αυτή η συμμαχία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα (σ.ι. stakeholder capitalism)  , αφοσιώνεται στην επίλυση των προκλήσεων που σχετίζονται με την ταυτότητα στον σύγχρονο κόσμο. Για να γίνει αυτό, πρέπει να καταλάβουμε τι πραγματικά προσδιορίζει την ταυτότητα μας, και πως την αποδεικνύουμε. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι ο άνθρωπος είναι στην καρδιά αυτής της πρόκλησης. Χρησιμοποιώντας καινοτόμα τεχνολογία μπορούμε να ανακαλύψουμε πως αυτή η ταυτότητα μπορεί να καθιερωθεί, πως μπορεί να γίνει άξια εμπιστοσύνης και πως μπορεί να ισχυροποιηθεί κατά τη διάρκεια του χρόνου.



-Είμαι η Σάρα. Είμαι μητέρα.


-Είμαι γιατρός. Είμαι οπαδός του ποδοσφαίρου.


-Είμαι η Φαμπιόλα. Είμαι φοιτήτρια.


-Είμαι πριγκίπισσα.


-Είμαι η Ζάο. Είμαι επιστήμων.


-Είμαι δάσκαλος.

________________________________________________________________________________

-Ειμαι.....


Συζήτηση μεταξύ του Γιούσεφ και ενός συνοριοφύλακα.


-Μπορείς να μου δείξεις ένα έγγραφο ταυτότητας;


-Όχι...Το σπίτι μου καταστράφηκε ολοσχερώς. Απλώς...έτρεξα.


-Θα χρειαστείς κάτι που να πιστοποιεί την ταυτότητα σου για να περάσεις τα σύνορα.


-Δεν έχω τίποτα πάνω μου. Τι μπορώ να κανω; Είμαι πατέρας. Προσπαθώ να βρω την οικογένειά μου. Σας παρακαλώ. Είμαι ..φοβισμένος.


Συζήτηση μεταξύ της Νίας και μιας υπαλλήλου στο νοσοκομείο.


-Γειά σας, μπορώ να σας βοηθήσω;


-Το παιδί μου πρέπει να εμβολιαστεί.


-Οκ. Το όνομα σας;


-Είμαι η Νία.


-Και η ημερομηνία γέννησης σας;


-Δεν...ξέρω την ημερομηνία γέννησης μου. Δεν έχω πιστοποιητικό γέννησης.


-Δεν έχετε κάποια μορφή ταυτότητας; Χρειαζόμαστε κάτι που να αποδεικνύει ποιά είστε και που έχετε γεννηθεί.


Συζήτηση μεταξύ του Τζον και ενός υπαλλήλου της πρεσβείας της χώρας του.


-Μπορείτε να με βοηθήσετε; Βρίσκομαι εδώ για διακοπές αλλά έχω χάσει το διαβατήριο μου και η πτήση μου αναχωρεί αύριο.


-Αυτή η διαδικασία απαιτεί κάποιο χρόνο...


-Αλλά πρέπει να επιστρέψω! Επείγον οικογενειακό ζήτημα! Τι μπορώ να κάνω;



Και αν η ταυτότητα σας ήταν πάντοτε στα χέρια σας ; (το βίντεο δείχνει ανασήκωση δεξιάς χειρός)


Μια ταυτότητα που μπορείτε να εμπιστευτείτε, που οι άλλοι μπορούν να εμπιστευτούν.


Και αν αυτή η ψηφιακή ταυτότητα ήταν πάντα στα δάκτυλα σας;


Και θα μπορούσατε να επιβεβαιώσετε την ταυτότητα σας με ελάχιστα απλά βήματα;


Και αν είχατε τον έλεγχο των δεδομένων σας και με ποιούς τα μοιράζεστε;


Και αν αυτή η προσωπική, κινητή ταυτότητα σας βοηθούσε να μαθαίνετε, να εργάζεστε και να ζείτε;


Και αν η απόδειξη του να δείξετε ποιός είστε είναι τόσο εύκολή όσο το να πείτε “ Είμαι ο Γιούσεφ”;


Ανά την υφήλιο, όλα συγκλίνουν ώστε αυτό να γίνει πραγματικότητα . Η Accenture, η Microsoft και η Avanade συνεργάζονται για να δημιουργήσουν το πρωτότυπο αυτού που μόλις είδατε. Είναι το πρώτο βήμα για μια λύση ψηφιακής ταυτότητας για τους πάντες.

Για να επιτευχθεί αυτό, χρειαζόμαστε ανθρώπους με κίνητρο και πάθος και οργανισμούς που θα συνεργαστούν μαζί μας. Επομένως σας προσκαλούμε μαζί μας , ώστε να συνεργαστούμε και να πραγματοποιήσουμε το όραμα του ID2020.




Ακολουθεί απομαγνητοφώνηση στην Ελληνική γλώσσα.


Ποιός είσαι;


Αυτή είναι μία ερώτηση που τίθεται συχνά στην καθημερινότητα μας. Είτε επιβιβαζόμαστε σε ένα αεροπλάνο, είτε ελέγχουμε το τραπεζικό μας υπόλοιπο ή πληρώνουμε ένα λογαριασμό, συχνά πρέπει να αποδείξουμε ότι είμαστε αυτοί που λέμε. Όμως περισσότεροι από 1 δις ανθρώπων ανά τον κόσμο δεν μπορούν να αποδείξουν ποιοί είναι με βεβαιότητα.


Πολλοί από αυτούς δεν είχαν ποτέ οποιοδήποτε είδος ταυτότητας. Και πάνω από 15 εκατομμύρια ήταν θύματα κλοπής ταυτότητας τον μόνο περασμένο χρόνο (2017). Με αυτά στο μυαλό μας αναπτύξαμε μια μοναδική πρότυπη ψηφιακή ταυτότητα για να συγχρονίσουμε την διαχείριση της ταυτότητας για οργανισμούς και άτομα


Χρησιμοποιώντας ως μοχλό τη δύναμη της τεχνολογίας blockchain και των βιομετρικών,το σύστημα κάνει την δημιουργία, τον εντοπισμό και τη συντηρηση των ψηφιακών ταυτοτήτων πιο αποτελεσματικά, φιλικά προς το χρήστη, ασφαλή και λιγότερο ευάλωτα σε απατεώνες.


Ας παρακολουθήσουμε πως ο Γιούσεφ δημιουργεί και χτίζει την ταυτότητα του.


Σε ένα κέντρο εγγραφής δίνει με ασφαλή τρόπο τα βιομετρικά του, δακτυλικά αποτυπώματα, δείγμα της φωνής του, απεικόνιση του προσώπου του ή ιριδοσκόπηση. Στη συνέχεια, ένα μοναδικό αναγνωριστικό δημιουργείται μέσω πολλαπλών βημάτων που χρησιμοποιούν πολλαπλά πρωτόκολλα ασφαλείας. Στη συνέχεια αυτό το αναγνωριστικό καταγράφεται στο blockchain που λειτουργεί ως ευρετήριο με συνδέσεις σε όλα τα δεδομένα. Αυτό διευκολύνει τον εντοπισμό, την πρόσβαση και την κοινοποίηση πληροφοριών, χωρίς τα προσωπικά δεδομένα του Γιούσεφ να αποθηκεύονται στο blockchain.


Χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή ο Γιόυσεφ δημιουργεί ένα προσωπικό λογαριασμό που είναι πολυπαραγοντικός και διασφαλισμένος με αυθεντικοποίηση. Η εφαρμογή κινητού επιτρέπει στον Γιούσεφ να δημιουργήσει τη δική του δέσμη δημοσίων και ιδιωτικών κλειδιών τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει για να υπογράφει τα δεδομένα που στέλνει σε άλλους.


Με αυτό τον τρόπο, οι λήπτες μπορούν να είναι απολύτως σίγουροι ότι οι πληροφορίες είναι του Γιούσεφ. Ο Γιούσεφ μοιράζεται το δημόσιο κλειδί χρησιμοποιώντας έναν κωδικό QR.


Όταν σκανάρει τον QR κωδικό του σε ένα κέντρο εγγραφής, μια επίσημη επιβεβαίωση (σφραγγίδα) προστίθεται στον προσωπικό λογαριασμό του και υπογράφεται με ένα ιδιωτικό κλειδί. Αυτό είναι η αρχή της ζώσας ταυτότητας του Γιούσεφ, μια ταυτότητα που θα χτίζει με κάθε επιβεβαίωση (σφραγγίδα) που παίρνει απο το πανεπιστήμιο του, τον εργοδότη του ή απο κυβερνητικές και μη κυβερνητικές υπηρεσίες.


Το μέγιστο πλεονέκτημα ενός τέτοιου συστήματος ταυτοποίησης είναι ότι ο Γιούσεφ έχει πάντα υπό έλεγχο τα προσωπικά του δεδομένα. Αυτός αποφασίζει ποιές πληροφορίες διαμοιράζονται, ποιός τις βλέπει και για πόσο. Αντί για πολλαπλά έντυπα έγγραφα , μπορεί να χρησιμοποιήσει μία μόνη και εύκολη στη διαχείριση εφαρμογή.


Το σύστημα κάνει εύκολη την ζωή και των διάφορων οργανισμών: Δουλεύει μαζι με άλλες βάσεις δεδομένων άρα τα υπάρχοντα δεδομένα της ταυτότητας μένουν στη θέση τους. Η αποτελεσματικότητα των ελέγχων ιστορικού είναι πολύ βελτιωμένη, αφού ένας οργανισμός μπορεί να εμπιστεύεται τις υπάρχουσες επίσημες επιβεβαιώσεις , αντί να επαναλαμβάνει μόνος του τη διαδικασία ελέγχου. Για επιπλέον ασφάλεια , υπάρχει επίσης η δυνατότητα ελέγχου των δεδομένων στην αρχή που εκδόθηκαν, εάν ο χρήστης δώσει άδεια.


Το σύστημα είναι και ευέλικτο. Ενω αυτή η πρότυπη ψηφιακή ταυτότητα δημιουργήθηκε για μια κινητή συσκευή, η τεχνολογία μπορεί να δουλέψει και με συνδεδεμένες αλλά και με ασύνδετες συσκευές.


Αυτη η πρότυπη ταυτότητα είναι η βάση της δουλειάς μας με το ID2020, μια συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που εργάζονται για να δώσουν ψηφιακή ταυτότα στους 1.2 δις ανθρώπους που ζουν χωρις τρόπο να αποδείξουν την ύπαρξη τους.


Πιστεύουμε ότι έναι το πρώτο βήμα για μια ψηφιακή ταυτότητα που κάνει την απάντηση στην ερώτηση “ποιός είσαι;” , τόσο απλή ώστε απλά να είναι “ειμαι.”




Σχόλια