Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Εκπομπές CO2 για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά: Το EK εγκρίνει αυστηρότερα όρια.

 

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Οι ευρωβουλευτές προτείνουν τη θέσπιση αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα και ημιφορτηγά. Στόχος ο μηδενισμός των ρύπων από καινούργια οχήματα έως το 2035.

Σε μια προσπάθεια να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για το κλίμα, η ΕΕ αναθεωρεί τη νομοθεσία σε τομείς που έχουν άμεσο αντίκτυπο στο πλαίσιο του πακέτου Fit for 55. Αυτό περιλαμβάνει τις μεταφορές, τον μόνο τομέα στον οποίο οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου παραμένουν υψηλότερες από το 1990, έχοντας αυξηθεί περισσότερο από 25%. Οι μεταφορές ευθύνονται για το ένα πέμπτο των συνολικών εκπομπών στην ΕΕ.

Οι οδικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπομπών από τις μεταφορές και το 2021 ήταν υπεύθυνες για το 72% όλων των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές της ΕΕ.


Γιατί αυτοκίνητα και φορτηγά;


Τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά παράγουν περίπου το 15% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, συμβάλλοντας στην κλιματική αλλαγή.


Η θέσπιση αυστηρότερων προτύπων εκπομπών από αυτοκίνητα αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα για το 2030.


Η σημερινή πραγματικότητα


Το 2019, οι μέσες εκπομπές C02 από καινούργια αυτοκίνητα ανήλθαν στα 122,3 γρμ CO2/χλμ., καταγράφοντας βελτίωση σε σύγκριση με τον στόχο των 130 γρμ CO2/χλμ. για την περίοδο 2015-2019 αλλά ξεπερνώντας κατά πολύ τον στόχο των 95 γρμ CO2/χλμ. που έχει τεθεί για την περίοδο μετά το 2021.


Ο αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί σημαντικά, αντιπροσωπεύοντας το 11% των πρωτοταξινοµούµενων επιβατικών αυτοκινήτων το 2020.


Νέοι στόχοι


Τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη μείωση του ορίου εκπομπών από αυτοκίνητα και φορτηγά κατά ένα επιπλέον 15% από το 2025· Ακολουθεί μείωση κατά 55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα φορτηγά έως το 2030 και για μηδενικές εκπομπές έως το 2035.


Οι στόχοι εκφράζονται σε ποσοστά επειδή το όριο των 95 g/km θα πρέπει να υπολογιστεί εκ νέου σύμφωνα με τη νέα πιο αυστηρή δοκιμή εκπομπών που αντικατοπτρίζει καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.


Τι θέλει το ΕΚ;


Η επιτροπή περιβάλλοντος του Κοινοβουλίου υποστήριξε τον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μηδενικές εκπομπές έως το 2035 σε έκθεση που εγκρίθηκε στις 11 Μαΐου. Κάλεσε επίσης την Επιτροπή να υποβάλει έκθεση σχετικά με την πρόοδο προς τις μηδενικές οδικές εκπομπές και τον αντίκτυπό της στους καταναλωτές και την απασχόληση έως το τέλος του 2025.

Οι ευρωβουλευτές θέλουν επίσης η Κομισιόν να αναπτύξει μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση του πλήρους κύκλου ζωής των εκπομπών CO2 από αυτοκίνητα και φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και της ενέργειας που καταναλώνεται, έως το 2023.

Η έκθεση της επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί κατά τη διάρκεια της ολομέλειας του Ιουνίου στο Στρασβούργο, η οποία θα επιτρέψει στους ευρωβουλευτές να ξεκινήσουν τις διαπραγματεύσεις με τις κυβερνήσεις της ΕΕ.


Δείτε και:


Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας απαιτεί παγκόσμια lockdown για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.









Το άρθρο σε PDF












Σχόλια