Dr. Jacob Nordangard “Η Ανθρωπότητα σε Έκτακτη Ανάγκη”

Η άνοδος της φυλής του Δαν – Δράσεις εντός του Ισραήλ


Το Yerusalem Forum είναι ένας συνασπισμός μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που συνεργάζονται για να πνεύσουν νέα ζωή στην ιστορία της κοινότητας των Αιθιόπων Εβραίων στο Ισραήλ και να βρουν μια νέα, θετική, αυθεντική και σημαντική θέση για αυτή στο ευρύτερο αφήγημα του ισραηλινού σιωνισμού. 

Το Yerusalem Forum ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2017 και στοχεύει στη δημιουργία μιας πλατφόρμας για ένα ισχυρό, ποικιλόμορφο δίκτυο τοπικών ηγετών, οι οποίοι θα εργαστούν για την καταπολέμηση της αποξένωσης από τον άλλο και του ρατσισμού, δημιουργώντας μια πιο ανεκτική, κοινή και ενοποιημένη κοινωνία. 

Εστιάζουμε σε τρεις κύριες δραστηριότητες: 
  • Μια ετήσια εκδήλωση με έμφαση στους Αιθίοπες Εβραίους ηγέτες και τους ήρωες της κοινότητας. 
  • Ένα «ταξίδι ταυτότητας» στην Αιθιοπία για ανώτερους αξιωματούχους δημοσίων, κοινωνικών, ακαδημαϊκών οργανισμών και των ΜΜΕ.
  • Προώθηση των εκπαιδευτικών και των τουριστικών περιοχών στο Ισραήλ που καταδεικνύουν τη βαθιά ιστορία της Αιθιοπικής κοινότητας στο Ισραήλ. 




Το Yerusalem Forum ιδρύθηκε το 2016 ως ένας συνασπισμός οργανώσεων κοινωνικής δράσης που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να συμβάλουν στην ενσωμάτωση της Αιθιοπικής Εβραϊκής κληρονομιάς ως αδιαίρετο μέρος της ισραηλινής ιστορίας. Η δραστηριότητά του ξεκίνησε μετά το κύμα δημοσίων διαμαρτυριών των νεαρών μελών της Αιθιοπικής κοινότητας. Το Φόρουμ Yerusalem σκοπεύει να εκθέσει ευρέως την ιστορία και τον πολιτισμό των Εβραίων της Αιθιοπίας στο ευρύτερο κοινό, με σκοπό την αλλαγή για την εικόνα της κοινότητας · προσπαθεί να προωθήσει τις ίσες ευκαιρίες για τα μέλη της Αιθιοπικής κοινότητας και την εκστρατεία της κατά των διακρίσεων και του ρατσισμού.


Συνέδρια για ηγεσία που ανοίγει τον δρόμο - Μεγαλώνοντας το Ισραηλινό πάνθεον 

Η ισραηλινή κοινωνία παραμένει ανεξοικείωτη με τις ηρωικές φιγούρες της Αιθιοπικής εβραϊκής κοινότητας. Τα σεμινάρια "Trailblazer Leadership" στρέφουν τον προβολέα στους ηγέτες των Beta Israel, τη γενναιότητα και τον αντίκτυπό τους. Η ιδέα της επέκτασης του ισραηλινού πάνθεον προσφέρει ένα εργαλείο ενδυνάμωσης με την ικανότητα να δημιουργήσει μια βαθιά κοινωνική αλλαγή και τη δυνατότητα να ξεριζώσει τις ρατσιστικές ιδέες που αποτελούν απειλή για την κοινωνική ανθεκτικότητα και ευεξία του Ισραήλ. Η συλλογή πληροφοριών για τους εξαιρετικούς ηγέτες της κοινότητας και η διαδικασία να καταστεί δυνατή η πρόσβαση του κοινού σε αυτή την γνώση μαζικά, εγγυάται τη διατήρηση μιας πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ανανεώνει το σιωνιστικό όραμα και εμπλουτίζει την πολιτιστική ταπισερί του Ισραήλ. 
Η δημιουργία διαλόγου για την ανδρεία εντός της αιθιοπικής κοινότητας δημιουργεί μια ευρύτερη αίσθηση ταυτότητας και ταυτόχρονα ωθεί τους άλλους να αναλάβουν δράση για να μεταμορφώσουν τους κορυφαίους ηγέτες της αιθιοπικής κοινότητας σε φιγούρες που θα αναγνωριστούν παγκοσμίως ως ήρωες, δημιουργώντας ένα νέο ισραηλινό αφήγημα με μεγαλύτερη ποικιλομορφία που είναι επίσης πιο περιεκτικό και πιο αληθινό. 

 Ταξίδι στην Αιθιοπία – Αλλαγή στο Ισραήλ 

Για περισσότερες από δυόμισι χιλιετίες εξορίας, η κοινότητα Beta Israel παρέμεινε απομονωμένη από τους υπόλοιπους Εβραίους. Όταν το αρχαίο όνειρό τους να φτάσουν στην Ιερουσαλήμ τελικά έγινε πραγματικότητα, αντιμετώπισαν ένα αδιαπέραστο τείχος καχυποψίας στην καλύτερη περίπτωση, και διακρίσεων και ρατσισμού στην χειρότερη. Μια επίσκεψη μελέτης υπό την αιγίδα του Yerusalem Forum προς τα εβραϊκά χωριά στην Αιθιοπία, παράλληλα με το εκπληκτικό τοπίο, τον πολιτισμό και την ιστορία, προσφέρει μια σπάνια ευκαιρία για την είσοδο σε έναν υπέροχο και αρχαίο κόσμο - και μια ευκαιρία για όλους τους συμμετέχοντες να συνδεθούν με τις κοινές μας ρίζες και να εξερευνήσουν τη δική τους προσωπική ταυτότητα. Οι συμμετέχοντες, είτε είναι ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί είτε πρόσωπα-κλειδιά που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη, επιστρέφουν πίσω έχοντας βελτιωμένη κατανόηση των δυνατοτήτων της κοινότητας και κερδίζοντας πολύτιμες πληροφορίες για τον αγώνα της κοινότητας για βελτιωμένη ένταξη στο Ισραήλ. Η νεοαποκτηθείσα προοπτική τους έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει σημαντική πρόοδο για την διόρθωση της πολιτικής και των συμπεριφορών της Ισραηλινής κοινωνίας προς τα μέλη της κοινότητας των Αιθιόπων Εβραίων. 

 
 Εμπνέοντας ήρωες 

Το φόρουμ Yerusalem φιλοδοξεί να οικοδομήσει μια πιο ανεκτική, χωρίς αποκλεισμούς και ανθεκτική ισραηλινή κοινωνία εκπαιδεύοντας το κοινό για την κληρονομιά των Αιθιόπων Εβραίων. Την Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου (2019), ο 24 χρονος Yehuda Biadga πυροβολήθηκε θανάσιμα από έναν αστυνομικό στην πόλη Bat Yam κοντά στο Τελ Αβίβ. Την Κυριακή, 30 Ιουνίου, ο 18 χρονος Solomon Tekah πυροβολήθηκε θανάσιμα από έναν αστυνομικό στην πόλη Kiryat Haim κοντά στη Χάιφα. Ενώ οι περιστάσεις που περιέβαλλαν τους θανάτους τους αναλύθηκαν σε σημείο που να προκαλεί ναυτία από τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης, μια λεπτομέρεια είναι αδιαμφισβήτητη: Και οι δύο άντρες ήταν Αιθίοπες Ισραηλινοί , όπως ήταν ο Demas Fekadeh, ο οποίος ξυλοκοπήθηκε από αστυνομικούς στην πόλη Χόλον κοντά στο Τελ Αβίβ τη Δευτέρα 27 Απριλίου 2015, ενώ υπηρετούσε στο στρατό. Οι πυροβολισμοί και ο ξυλοδαρμός καθενός από αυτούς τους νεαρούς άνδρες πυροδότησαν εκτεταμένες διαμαρτυρίες της αιθιοπικής κοινότητας όχι μόνο σχετικά με την αστυνομική βία, αλλά και ενάντια στον κοινό ρατσισμό, από τα επιθετικό σχόλια, στις εξώφθαλμες διακρίσεις κατά την ανεύρεση εργασίας, στα οποία τα μέλη της κοινότητας υποβάλονται σε καθημερινή βάση από τον καιρό του μεγάλου κύματος επιστροφής (aliyah) από την Αιθιοπία πριν από αρκετές δεκαετίες. Ο Shmuel Yilma, ο οποίος έκανε aliyah από την Αιθιοπία το 1980, θυμάται σαφώς τα ταραγμένα γεγονότα του 2015 γιατί εκείνη την εποχή, το μεγαλύτερο παιδί του υπηρετούσε στον στρατό. «Όταν είδα το βίντεο του στρατιώτη να ξυλοκοπείται, κοίταξα την κόρη μου και σκέφτηκα πώς θα τα αντιμετώπιζε όλα αυτά. Ήταν πραγματικά ένα χτύπημα για την αίσθηση ασφάλειας που ένιωθα στο Ισραήλ », λέει. «Ήμουν ενεργό μέλος του προγράμματος ηγεσίας MAOZ και αποφάσισα ότι ήθελα να επισκεφτώ τις γειτονιές και να ακούσω από τους νέους, τη νέα γενιά των Αιθιόπων-Ισραηλινών, τι νιώθουν. Μαζί με έναν φίλο, οργάνωσα μια ομάδα λήψης αποφάσεων για να γίνει αυτό εφικτό, και οι νέοι μας έδειξαν τις δικές τους γειτονιές και όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ρωτούσαν γιατί βρίσκονται σε τόσο κακές συνθήκες και γιατί η αστυνομία μας υποψιάζεται πάντα, μας σταματούν στους δρόμους, μας «ψάχνουν» και μας μεταχειρίζονται με έλλειψη σεβασμού. Ακόμα και όταν προσπαθούμε να είμαστε τυπικοι, παραμένουμε ύποπτοι. " Αυτό οδήγησε τον Yilma να συνειδητοποιήσει ότι το πρόβλημα είναι διττό. Από τη μία πλευρά, οι νέοι μόλις που γνώριζαν τη δική τους πλούσια κληρονομιά, τα χιλιάδες χρόνια της ιστορίας και των παραδόσεων των Αιθιόπων Εβραίων, που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης και να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και επιπλέον να συμβάλλουν στην οικοδόμηση μιας πιο ανεκτικής κοινωνίας. Αφ 'ετέρου, η ευρύτερη κοινωνία του Ισραήλ είναι ακόμη πιο ανεξοικείωτη με αυτήν την κληρονομιά και μια ποικιλία παρανοήσεων που επικρατούν έχουν επιτρέψει σε ρατσιστικές στάσεις και συμπεριφορές να ανθίσουν. «Κατάλαβα ότι δεν αρκεί να διδάξω τους νέους να είναι καλοί μαθητές, στρατιώτες και υπάλληλοι, πρέπει επίσης να εργαστούμε για την ταυτότητά τους, τη σύνδεσή τους με την κληρονομιά τους, έτσι ώστε να έχουν τη δύναμη να συνεργαστούν με την ισραηλινή κοινωνία και να την αλλάξουν και να αλλάξουν πώς βλέπουν την κατάσταση, " 
Ο Yilma εξηγεί : «Η έλλειψη σύνδεσης της νέας γενιάς πηγάζει επειδή μεγάλωσαν περιβαλλόμενοι από την αρνητική εικόνα της ισραηλινής κοινωνίας για τους μαύρους γενικά και ειδικά για τους Αιθίοπες-Ισραηλινούς. Η ισραηλινή κοινωνία θεωρεί αυτήν την κοινότητα αδύναμη και παθητική, έχει χαμηλές προσδοκίες από αυτήν, την αντιμετωπίζει ρατσιστικά και πολλά άλλα. Αυτό είναι αποτέλεσμα άγνοιας, διακρίσεων και ρατσισμού. 
 «Η νέα γενιά δεν έχει διδαχθεί ότι κάθε κύμα επιστροφής (aliyah) φέρνει κάτι μοναδικό να συνεισφέρει στην ισραηλινή κοινωνία και εμείς η Αιθιοπική εβραϊκή κοινότητα, φέραμε κάτι συνδεδεμένο με το πνεύμα, τις αξίες, την ταυτότητα, τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, και τις πεποιθήσεις και την πίστη. 
Η συμβολή της Αιθιοπικής κοινότητας στην ισραηλινή κοινωνία είναι αξίες όπως ο σεβασμός στους ηλικιωμένους και η κοινοτική αλληλεγγύη. " Όλα αυτά ώθησαν τον Yilma να ξεκινήσει αυτό που είναι σήμερα το φόρουμ Yerusalem (www.forumyerusalem. org), που αρχικά ονομαζόταν Gvanim, που σημαίνει στα Εβραϊκά αποχρώσεις ή παραλλαγές. «Δεδομένου ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα της ισραηλινής κοινωνίας, και όχι απλώς των Αιθιόπων Ισραηλινών, ήθελα μια στρογγυλή τράπεζα που να περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα της ισραηλινής κοινωνίας, " εξηγεί ο Yilma, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος του φόρουμ από την ίδρυσή του. 
«Στράφηκα σε 20 οργανισμούς που ασχολούνται με την εβραϊκή ταυτότητα και εκπαίδευση και ζήτησα να συναντηθούν και να εργαστούν για να βοηθήσουν αυτή την κοινότητα να γίνει μέρος της ισραηλινής κοινωνίας.» Το αποτέλεσμα είναι ένας συνασπισμός αφιερωμένος στην προώθηση της ιστορίας των Αιθιόπων Εβραίων και τη μετατροπή της σε αναπόσπαστο και εποικοδομητικό μέρος του ισραηλινού αφηγήματος. 
Το φόρουμ επικεντρώθηκε σε δύο βασικούς τομείς δραστηριότητας μέχρι στιγμής. Ο πρώτος είναι η διοργάνωση συνεδρίων για τους πρωτοπόρους Αιθίοπες-Εβραίους ηγέτες και ήρωες, ώστε να γίνουν δημόσιες προσωπικότητες για τις οποίες όλα τα μέλη της ισραηλινής κοινωνίας μπορούν να υπερηφανεύονται και να μάθουν από αυτούς. «Η ιδέα μας ήταν ότι αν κοινοποιούσαμε τις ιστορίες περίπου 20 άτομων, αυτό θα είχε αντίκτυπο », λέει. 
«Ξεκινήσαμε με τον Ferede Aklum, μετά τον Baruch Tegen'e, και στη συνέχεια τους Herut Tekle και Asresi Getu, που όλοι είχαν πρωτοποριακούς ηρωικούς ρόλους στην επιστροφή (aliyah) των Αιθιόπων Εβραίων. Τιμήσαμε επίσης τις νέες γυναίκες που ηγούνται σημαντικών αλλαγών στην ισραηλινή κοινωνία σήμερα. 
Το επόμενο συνέδριο θα επισημάνει τους πρωτοπόρους πνευματικούς ηγέτες. Ολοι γνωρίζουν τους kessim, αλλά κανείς δεν ξέρει τι είναι το ξεχωριστό σχετικά με αυτούς και το ραββινικό συμβούλιο του Ισραήλ δεν τους αναγνωρίζει (σ.ι. Το Ανώτατο Ραββινικό Συμβούλιο τους αναγνώρισε τέλη του προηγούμενου έτους, συμπτωματικά με την έναρξη της πανδημίας). Το επόμενο συνέδριό μας θα αναδείξει τον σεβασμό που οφείλεται στους kessim, οι οποίοι διατήρησαν τη θρησκεία από γενιά σε γενιά ».
 Για κάθε συνέδριο, το φόρουμ εκδίδει ένα βιβλίο με λεπτομερή βιογραφία των επιλεγμένων προσωπικοτήτων και συμπληρωματικό υλικό για εκπαιδευτικούς. Εκατοντάδες παράγοντες αλλαγής, υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων και κοινοτικοί ακτιβιστές από την ισραηλινή κοινωνία γενικώς και την Αιθιοπική κοινότητα ειδικώς, συμμετείχαν στα συνέδρια, τα οποία ήδη αποδίδουν καρπούς. Για παράδειγμα, μονάδες του στρατού έχουν επιλέξει να ονομάσουν ομάδες τους με ονόματα Αιθιόπων Ισραηλινών ηρώων, μια δημόσια πλατεία στη Beersheba πήρε το όνομά της από τον Ferede Aklum, το Μουσείο του Beit Hafutsot του Εβραϊκού Λαού συμπεριέλαβε τον Ferede Aklum στο Πάνθεον των Εβραίων ηρώων και μια πανεπιστημιούπολη στην πόλη Kiryat Ekron πήρε το όνομά της από τον Baruch Tegen'e. 
Στο εκπαιδευτικό επίπεδο, το εθνικό σύστημα θρησκευτικής εκπαίδευσης αποφάσισε ότι ο Baruch Tegen'e είναι ένας από τα πρόσωπα των οποίων η ιστορία θα διδαχθεί σε όλα τα σχολεία. Νεανικά κινήματα οργανώνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικά με τους Αιθίοπες Ισραηλινούς ήρωες ώστε να τοποθετηθούν ως ήρωες από τους οποίους ο καθένας μπορεί να διδαχθεί. Και ένας μαθητής που φοιτεί σε ένα σχολείο του Τελ Αβίβ που δεν έχει Αιθίοπες Ισραηλινούς μαθητές, έκανε μια έκθεση για τον Ferede Aklum και την παρουσίασε στην τάξη του, εισάγοντας τους μαθητές που σπάνια αλληλεπιδρούν με Αιθίοπες-Ισραηλινούς σε ένα εμπνευσμένο κεφάλαιο της ιστορίας της κοινότητας. 
«Αυτός είναι ο αντίκτυπος για τον οποίο εργαζόμαστε : να κάνουμε το αφήγημα των Αιθιόπων Εβραίων ένα φυσικό, αναπόσπαστο τμήμα της ισραηλινής κοινωνίας και όχι μόνο των Αιθιόπων Εβραίων », λέει ο Yilma. «Όσο περισσότερα κάνουμε, τόσο περισσότερο οι άνθρωποι θα χρησιμοποιούν αυτήν τη γνώση και θα το θεωρούν φυσικό. " 
 Η δεύτερη σημαντική δραστηριότητα του φόρουμ είναι η διοργάνωση εκδρομών ταυτότητας στην Αιθιοπία για ομάδες ισχυρών Ισραηλινών επαγγελματιών από τον δημόσιο, κοινωνικό και ακαδημαϊκό τομέα και των ΜΜΕ. Σε μία από τις πρώτες εκδρομές «στην αρχή, υπήρχε μια ένταση μεταξύ των Αιθιόπων της ομάδας και των άλλων μελών. " λέει ο Yilma. «Καθώς το ταξίδι προχωρούσε, η ένταση αντικαταστάθηκε από σοβαρό και συναισθηματικό διάλογο. Όλοι κατέληξαν να συνδεθούν, βλέποντας προβλήματα στα οποία ήταν τυφλοί κατά την πάροδο των ετών, ένιωσαν ένοχοι, αναγνώρισαν λάθη και κατανόησαν την Αιθιοπική-Ισραηλινή κοινότητα καλύτερα. Η αντίδραση τους ήταν: «Ουάου, δεν το γνωρίζαμε αυτό και θα ενεργήσουμε διαφορετικά όταν επιστρέψουμε έτσι ώστε πολλοί άλλοι να το μάθουν» και «Θέλουμε να συνεχίσουμε να ενεργούμε ως ομάδα για να διευκολυνθούν οι αλλαγές. » Στα δύο σχεδόν χρόνια που έχουν περάσει από τότε, οι συμμετέχοντες εφάρμοσαν αρκετές σημαντικές αλλαγές. Ένιωσαν ότι η ημέρα μνήμης όσων πέθαναν στο δρόμο προς το Ισραήλ από την Αιθιοπία, πρέπει να τηρείται από όλους τους Ισραηλινούς, όχι μόνο από τους Αιθίοπες Εβραίους, οδηγώντας την πόλη επισήμως να αποφασίσει να διενεργεί μια επίσημη εκδήλωση για την ημέρα μνήμης κάθε χρόνο. ..... Ενώ το φόρουμ επικεντρώνεται σε επίπεδο δήμων προς το παρόν, ο Yilma σημειώνει ότι η ίδια προσέγγιση θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Ισραηλινή Αστυνομία, στο στρατό και άλλα ισραηλινά ιδρύματα. «Αλλάζοντας την ευαισθητοποίηση των φορέων που επιφέρουν αλλαγές θα μπορούσε να έλθει μια μακροπρόθεσμη αλλαγή » εξηγεί. «Εάν αλλάξει η σκέψη των εκπαιδευτών, τι μεταδίδουν στους μαθητευόμενους τους, δηλαδή το πώς αυτοί εκπαιδεύουν τους αστυνομικούς ή τους αξιωματικούς του στρατού, θα αλλάξει.. «Πιστεύω ότι ο ρατσισμός προέρχεται από άγνοια, φόβο, και έλλειψη εξοικείωσης. Για να αλλάξει αυτό, οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν την ιστορία και να συνδέονται με αυτήν και τους ήρωες και τους άλλους ανθρώπους. Όταν το κάνετε αυτό στο Ισραήλ, έχει μικρό αντίκτυπο, αλλά τα ταξίδια στην περιοχή της Αιθιοπίας είναι ένας ισχυρός τρόπος για να αλλάξετε την ευαισθητοποίηση και μετά οι συμμετέχοντες συνεχίζουν να επιφέρουν αλλαγές. ".... 
 Ενώ ο Yilma πιστεύει σταθερά στην εκπαίδευση -λέγοντας την ιστορία από μια πλευρά που η κοινωνία δεν γνωρίζει - ξέρει ότι υπάρχει επίσης ανάγκη για πιο άμεσες παρεμβάσεις. «Όπου υπάρχει ρατσισμός, οι άνθρωποι πρέπει να τον καταπολεμήσουν », λέει. «Να υποβληθούν καταγγελίες, να ανοιχθούν τα στόματα, να βλαφθεί η τσέπη των ανθρώπων, να χρησιμοποιηθεί το νομικό σύστημα ... όπως αντιμετωπίστηκε η σεξουαλική παρενόχληση, έτσι πρέπει να αντιμετωπισθεί και ο ρατσισμός.»... 
 «Νομίζω ότι εάν γίνει σε ευρύτερη κλίμακα όσο περνά ο χρόνος, θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η νέα γενιά, δίνοντας στους νέους παραδείγματα και ελπίδες. Αυτή είναι η απάντηση στην άγνοια και τον φόβο και την κατάκριση και θα μας κάνει μια καλύτερη κοινωνία », λέει ο Γίλμα . «Εισάγει τους Ισραηλινούς σε μια ιστορία που δεν ξέρουν, έτσι θα γνωρίσουν τους Αιθίοπες Εβραίους με πληρέστερο τρόπο και επίσης διευρύνει το Ισραηλινό αφήγημα και έτσι τα πράγματα θα αλλάξουν πρακτικά. Θα δουν επίσης ότι αυτό εμπλουτίζει την ισραηλινή ιστορία, που στην πραγματικότητα αποτελείται από πολλές διαφορετικές ιστορίες και προσθέτει νέες αξίες και ενισχύει τις υπάρχουσες αξίες. » 


***********

Το New Israel Fund ιδρύθηκε πριν από περισσότερο από 30 χρόνια για να υλοποιήσει το όραμα των ιδρυτών του Ισραήλ, για ένα εβραϊκό και δημοκρατικό κράτος που, σύμφωνα με τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, «διασφαλίζει την πλήρη ισότητα των κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων για όλους τους κατοίκους του ανεξαρτήτως θρησκείας, φυλής ή φύλου. "Έχουμε γίνει ο κορυφαίος οργανισμός που προωθεί τη δημοκρατία και την ισότητα στο Ισραήλ, μέσω της ίδρυσής, της χρηματοδότησης και της υποστήριξης περισσότερων από 800 οργανισμών που αποτελούν την προοδευτική κοινωνία των πολιτών του Ισραήλ. 

Καταπολεμάμε την ανισότητα, την αδικία και τον εξτρεμισμό, διότι κατανοούμε ότι η δικαιοσύνη είναι η προϋπόθεση για μια επιτυχημένη δημοκρατία - και ο μόνος διαρκής δρόμος για την ειρήνη. Οι ιδρυτές του New Israel Fund ήθελαν να συνδεθούν με το Ισραήλ με τρόπο που να αντικατοπτρίζει τις προοδευτικές τους αξίες και χιλιάδες Ισραηλινοί και Εβραίοι της Διασποράς έχουν ενωθεί μαζί μας για αυτόν τον λόγο. 

Το NIF υπήρξε παράγοντας της πιο σημαντικής κοινωνικής αλλαγής στο Ισραήλ από την ίδρυσή του το 1979. Έχουμε κερδίσει τις σημαντικότερες νομικές και νομοθετικές νίκες που έχουν βελτιώσει τη ζωή δεκάδων χιλιάδων Ισραηλινών, ανοίξαν πόρτες στις γυναίκες, τους μη Ορθόδοξους Εβραίους , τους Άραβες Ισραηλινούς πολίτες, την LBGT κοινότητα, τους μετανάστες και τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Δουλεύοντας στην αιχμή των πολλές φορές αμφιλεγόμενων κοινωνικών αλλαγών , έχουμε βάλει τα προηγουμένως παραμερισμένα ζητήματα στη δημόσια ατζέντα και αλλάξαμε τη συναίνεση για ορισμένα από τα πιο δύσκολα κοινωνικά ζητήματα του Ισραήλ. 

Το New Israel Fund έχει δημιουργήσει πολλές από τις πιο γνωστές και πιο αποτελεσματικές ΜΚΟ του Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένης της Ένωσης Πολιτικών Δικαιωμάτων στο Ισραήλ, την Ένωση Κέντρων Αντιμετώπισης Βιασμών · τον Συνήγορο της κοινότητας Genesis Israel, το Δίκτυο Γυναικών του Ισραήλ, το Νομικό Κέντρο της Αραβικής μειονότητας, το Κέντρο Θρησκευτικής Δράσης του Ισραήλ, το Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για Άτομα με Αναπηρίες, το Open House της Ιερουσαλήμ, το Φόρουμ θρησκευόμενων Γυναικών, το Νομικό Κέντρο Αιθιόπων Μεταναστών, τη γραμμή Hotline των εργαζομένων και πολλές άλλες. 

Είμαστε μια μοναδική πρακτική διεθνής συνεργασία μεταξύ Ισραηλινών, Βορειοαμερικανών και Ευρωπαίων πρωτοπόρων του κινήματος κοινωνικών αλλαγών στο Ισραήλ. Αντί να παρέχει άμεσες κοινωνικές υπηρεσίες στους μειονεκτούντες του Ισραήλ, το NIF εξουσιοδοτεί τους περιθωριοποιημένους Ισραηλινούς να οργανωθούν και να μιλήσουν μόνοι τους και να επιτύχουν αναγνώριση και να επιφέρουν αποτέλεσμα στους χώρους εξουσίας. 

**************
20 Αυγούστου 2020 


Το New Israel Fund (NIF) ανακοίνωσε σήμερα ότι θα απονείμει το βραβείο Gallianter «Guardian of Democracy» στην Efrat Yerday, πρόεδρο του Ισραηλινού Συνδέσμου των Αιθιόπων Εβραίων και ταλαντούχα ηγετική μορφή του προοδευτικού κινήματος του Ισραήλ. 

Σύμφωνα με το NIF, η Efrat λαμβάνει αυτό το χρηματικό έπαθλο σε αναγνώριση του βαθέως ηθικού της οράματος, το οποίο είναι βαθιά ριζωμένο στη δική της κοινότητα και βασίζεται στις καθολικές αρχές της ελευθερίας, της αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για όλους. Ειδικότερα, το βραβείο αναγνωρίζει τη συνεισφορά της στην καταπολέμηση του θεσμικού ρατσισμού, στην καταπολέμηση της αστυνομικής βίας και στην απαίτηση καλύτερης εκπροσώπησης των έγχρωμων ανθρώπων στη δημόσια ζωή του Ισραήλ. 

Σε συνέντευξή της στο NIF, η Efrat είπε: «Βλέπω τον αγώνα της Αιθιοπικής κοινότητας ενάντια στην αστυνομική βαρβαρότητα και τον ρατσισμό ως ευκαιρία - αν μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε συνολικά και να βοηθήσουμε να αποτραπεί η βία και στην υπόλοιπη Ισραηλινή κοινωνία. Είμαι περήφανη που έλαβα αυτό το βραβείο από το New Israel Fund, το οποίο επιδιώκει δικαιοσύνη για τους Αιθίοπες Ισραηλινούς όπως και για κάθε μέλος της ισραηλινής κοινωνίας. 

Η Efrat είναι συγγραφέας καθώς και ακτιβίστρια. Με τα χρόνια, όχι μόνο μίλησε δημοσίως για λογαριασμό Αιθιοπικής ισραηλινής κοινότητας, αλλά έχει δημιουργήσει νέους χώρους προς συζήτηση της αιθιοπικής ισραηλινής ταυτότητας και ιστορίας - ιστολόγια, ακαδημαϊκά μαθήματα, ακόμη και έναν εκδοτικό οίκο που ονομάζεται "Ra'av" ( «Πείνα»), που στοχεύει να προωθήσει τους έγχρωμους συγγραφείς στο Ισραήλ. 

«Σύμφωνα με τον Αρέθα Καισαρείας, η φυλή του Δαν δεν θα «μαιεύσει» απλώς τον Αντίχριστο αλλά θα διαδραματίσει και κάποιο ρόλο στην ανέλιξή του. »

Σχόλια